Anonym (Olj) skrev 2021-02-08 12:09:51 följande:
Saken är den.. Inte för va dömande men de syns på henne från långa långa vägar att hon tar droger ! Även skär sig. Ja asså hon är psykisk instabil och shizofren.
Jag har förståelse folk har diverse diagnoser å sånt är ej dömande . Men tycker ej instabila människor ska jobba inom vården med äldre.
Ställen hon blivit avvisad från är på grund av hur hon försvinner men även för hon på ena ställer hade gett fel medicin till en vård tagare. Andra ställe hade hon inte koll på vård tagaren så hon trillade och bröt benet. Hon skyllde på sina diagnoser så inget hände.
Men jag vet inte hur jag ska säga detta till chefen ?
Jo, du ÄR dömande när du skriver så, även om det är sanningen i just hennes fall så finns det människor med sjukdomar som gör att de ser konstiga ut. Även knarkare och alkisar ser konstiga ut trots att de blivit rena, om de varit tillräckligt långt ner i skiten. Din chef kanske ville ge henne en chans, men hon är olämplig.
Hur är inte alls svårt, du berättar att du hört att hon ska börja jobba men att hon är en aktiv missbrukare och att hon dessutom misskött sig på de tidigare platserna. Främst ska du trycka på det där med drogerna. Sen kanske de tar in henne ändå, men då har chefen ett rehabiliteringsansvar (skulle man ju inte ta på sig i onödan) och du kan anmäla dem till Ivo att de anställer någon som de fått kännedom av att missbruka droger, hur det än är måste du sätta de äldre först.