Jobba inom vården. Missbruk
Hej.
Jag jobbar på ett ställe som jag trivs på . De är en äldreboende. Jag har en fd. vän som jag pratar med ibland men som jag tagit avstånd från på grund av att hon är psykisk instabil, biopolär och massa diagnoser som försvårar ha en relation med henne. När hon är i sina uppåt tillstånd så är hon skötsam och bra men i nere så skiter hon i allt och försvinner. Jag hade ordnat ett jobb åt henne hos en kompi hon hade jobbat 2 veckor sen hon bara försvann och kom med massa ursäkter att hon blev påkörd och hamnar nästan i koma etc. Och min kompis frågade mig arg vad det är för oseriöst person jag hämtade att jobba.
. Hon har inget jobb utan är vikarie på olika ställen men har blivit avvisad från 2 ställe för att hon gör så. Försvinner.
Men hon ta även droger på helgerna. Gräs kokain och amfetamin.
Jag fick idag veta hon har fått vikarie plats på mitt jobb och jag skäms. Jag får knip i magen att gå till jobb och hon ska jobba där. Så ska folk veta vi är typ vänner.
Jag förstår inte hur? Hur kan dom anställa en person som är psykiskt instabil och som tar droger ? Ska jobba med äldre. Så de är min fråga. Hur?