• S23

Kejsarsnitt vid herpes

Ring 1177.

Och föd inte vaginalt. Finns flertalet skräckhistorier om barn som blivit skadade till livet

• S23
    sandra29 skrev 2021-01-09 10:25:49 följande:

Tack för ditt svar. :)

Och tro inte på att det är säkert att tejpa blåsor, för det är det Inte.

Alltså barn har blivit smittade när man trott att mamman inte har utbrott, med andra ord inte sett några blåsor, så man kan garanterat missa blåsor om man tejpar
  • S23
    sandra29 skrev 2021-01-09 10:32:09 följande:

Exakt och därför har jag kämpat för att få kejsarsnitt och äntligen fått det beviljat.

Vill höra så det är helt säkert med kejsarsnitt om jag skulle ha ett utbrott av herpes under kejsarsnittet:)

Finns det inga typ herpesgrupper på Facebook? Jag tror helt ärligt det är svårt att få ett bra svar från vården.

Men vad menar du att du skulle göra med informationen? Behandling kan du väl få ändå? Och ut måste ju barnet och då är snitt garanterat säkrast
  • S23
    sandra29 skrev 2021-01-10 15:51:03 följande:

Jag har när jag försökt få kejsarsnitt inte sagt något om herpesen. Jag har sagt att jag har stark förlossningsrädsla och vägrar föda vaginalt. Jag har sagt att jag får panik bara av tanken på en vaginal förlossning. Varit och pratat med en aoura två gånger och en förlossningsläkare en gång. Fick remiss dit av min barnmorska. Jag har gråtit och uppvisat ångest så tillslut fick jag snitt beviljat.

( Jag har både herpes och stark förlossningrädsla men valt att lyfta fram förlossningsrädsla )

Lycka till!!

Precis som du säger är det smartare att lyfta fram förlossningsrädsla. Vården ser inte Herpes som giltiga medicinska skäl. Så vill man få beviljat är det nog smart att hävda förlossningsrädsla oavsett om man har det eller inte
Svar på tråden Kejsarsnitt vid herpes