Kejsarsnitt vid herpes
Någon som vet om det är 100% säkert att föda barn med kejsarsnitt när man har herpes i underlivet?
/ Sandra
Någon som vet om det är 100% säkert att föda barn med kejsarsnitt när man har herpes i underlivet?
/ Sandra
Menar inget illa men du har frågat runt väldigt mycket om det nu och du får nog inga bättre svar från privatpersoner. Ring 1177 eller en barnmorska så du får riktiga svar.
Ring 1177.
Och föd inte vaginalt. Finns flertalet skräckhistorier om barn som blivit skadade till livet
Och tro inte på att det är säkert att tejpa blåsor, för det är det Inte.
Alltså barn har blivit smittade när man trott att mamman inte har utbrott, med andra ord inte sett några blåsor, så man kan garanterat missa blåsor om man tejpar
Finns det inga typ herpesgrupper på Facebook? Jag tror helt ärligt det är svårt att få ett bra svar från vården.
Men vad menar du att du skulle göra med informationen? Behandling kan du väl få ändå? Och ut måste ju barnet och då är snitt garanterat säkrast
Hur fick du det beviljat ? Min barnmorska säger tvärnej fast jag haft herpes flera år..
Precis som du säger är det smartare att lyfta fram förlossningsrädsla. Vården ser inte Herpes som giltiga medicinska skäl. Så vill man få beviljat är det nog smart att hävda förlossningsrädsla oavsett om man har det eller inte