Tps på tv-serier??
Master of None, on my block, mindhunter, You, sex education, shtisel. Väldigt blandade typer av serier :) men bra :)
Master of None, on my block, mindhunter, You, sex education, shtisel. Väldigt blandade typer av serier :) men bra :)
Neighbours
Home and away
Desperate Housewife
Law and order: Special victims unit
Ghost whispers
ALF
Den bästa tv-serien som jag sett på länge är en som jag plöjde strax före jul:
Travelers (Netflix) finns två säsonger. Rekommenderar denna jättemycket om man gillar lite science fiction och tidsresor. Handlar inte om rymdskepp, aliens etc.
Rekomenderar även:
Tiny pretty things (Netflix) finns bara en säsong ännu, men den var rejält bra och spännande.
Andra jag rekommenderar är:
YOU (Netflix) urspännande
Teen Wolf (lite som Once upon korsat med Pretty Little Liars, fast i mitt tycke bättre än PLL).
Westworld som är ganska "mörk" i tonen och blodig, men väldigt spännande (Netlix) och gillar du Dexter så fixar du denna också.
Brave New World (HBO)
Om du kan tänka dig en serie som utspelar sig i dåtid så rekommenderar jag:
Ödets lågor eller The charity basar, vilken i mitt tycke var mycket bättre och mer spännande än den serien som alla pratar om just nu Bridgerton (båda serierna finns på Netlix).
Slutligen om du kan få tag på denna serie någonstans så rekommenderar jag den om du gillar ungdomsserier med lite övernaturliga inslag:
Charmed (eller Förhäxad som är den svenska titeln)
samt så klart den serie som startade hela övernaturliga/tonårsgenren (till vilken ex Supernatural tillhör):
Buffy the Vampire slayer
Och såklart
A Handmaids tale (HBO) en mörk spännande dystopi som känns skrämmande aktuell i dessa Trump-tider.
Ok.... gigantisk lista (som jag behöver uppdatera....) återfinns här: trakt.tv/users/aniiee/lists/all-my-series Tiny: tinyurl.com/y326o4n6
Botanisera gärna där, spannet på genrer är vitt, från gamla barnserier som Tintin till nyare skräckserier som American Horror Story
Här är ett random urval av serier från listan:
The 4400
Alias
Battlestar Galactica (2005)
Chicago Fire
Dark Angel
Eastsiders
Fauda
Good Witch
Hemlock Grove
inTreatment
Justified
Killjoys
Legend of the seeker
Marvel's Cloak and Dagger
NCIS: Los Angeles
Outlander
Penny Dreadful
Quantum Leap
Rebellion
Sactuary
Teen wolf
Undercover
Veronica Mars
White COllar
X-files
Younger
Z Nation
Six feet under.
Mad Men
Falsk Identitet
Några av de bästa serier jag sett (utöver Homeland och SOA som redan nämnts)
Slår ett slag här för två äldre polisserier, The Wire och The Shield, som ni ungdomar kanske har missat. Hög kvalitet båda två!
Person of interest var en bra serie tyvärr försvann den i höstas från Netflix men den finns säkert på någon annan tjänst.
Om du gillade sons of anarchy då kan du ju se spinoffen maya,
Shooter är hyfsad det är en serie dom gjort baserat på filmen.
The Mandalorian har väl ingen missat, en westernserie i rymden. Påminner mycket om forna tiders stiltunga westernfilmer med, tja, Clint Eastwood, men satt i rymden. Sedan blir det kinesisk 70-talskarate av det, men den håller bra och jag ser fram emot säsong 3.
The Expanse. En deckar-thriller-drama-action-science fictionserie i rymden. Vansinnigt bra. Tror att säsong 5 nyss har startat, den baseras på en bokserie som ännu inte avslutats men den ska vara slut ganska snart. Helt övertygad om att Amazon har pengar nog att slutföra TV-serien på ett bra sätt - det är annars ett problem, många serier jag gillar läggs ner i förtid. Avsnitt 1 fick jag se två gånger.
Moderna serier som utspelar sig i nutid tycks jag ha svårt för, bara massa knarkromantik och skit. *kasta smuts
Gillar "The office" den amerikanska versionen suverena skådisar!
Better call Saul (relaterat till breaking bad)
Dark