pixie78 skrev 2021-01-06 13:44:01 följande:
Jag beklagar verkligen det som hänt dig! Förstår att du har många funderingar. Mitt tips är att börja undersöka möjligheter direkt pga att allt tar sån tid.
Sitter just nu på Arlanda på väg till vår klinik Helsingfors där vi gjort PGD pga att jag har en ovanlig genmutation som heter balanserad pericentrisk inversion. Upptäcktes vid missfall när jag precis fyllt 40. Eftersom man inte kan göra PGD privat i Sverige valde vi att åka till Finland. (Efter 5 misslyckade insättningar i Sverige med vanlig IVF). Gjorde ivf-behandlingen och PGD-testerna men hann inte sätta in nåt pga covid. Men nu 1 år senare är vi på väg igen och ska sätta in ett embryo. Om behandlingen med Progynon fungerar vill säga. Fick avbryta förra försöket för att det inte funkade. Hunnit fylla 42 så det känns lite som sista rycket nu. Kolla upp Ovumia för mer info om PGD/PGT-A. Jag tycker det funkat väldigt smidigt, om än problematiskt nu under covid.
Hej, jag är inte ts men står inför samma sak så passar på att fråga dig. Vad är kostnaden för PGD och IVF i Finland och hur många försök ingår i priset? Vad heter kliniken? Tack på förhand!