• Anonym (IngaLena)

Ångrar ett jobb jag sökt/intervju bokad

Ångrar att jag sökt jobbet och vill inte längre gå på intervjun... hur gör jag nu? De blev glada att jag sökt tjänsten och ville gärna boka in mig på intervju som är på fredag. Nu ångrar jag mig och vill ha kvar mitt gamla jobb.

Tips på någon fin lögn jag kan dra till med nu så vi blåser allt?

• Svar på tråden Ångrar ett jobb jag sökt/intervju bokad
  • Anonym (Olle)

"Tyvärr måste jag avboka intervjun, jag fick ett bra erbjudande från mitt gamla jobb så jag väljer att stanna där."

• Anonym (myself)

Varför vill du inte gå på intervju? Intervjun som sådan behöver inte leda till ett jobberbjudande, och även då behöver du inte tacka till jobbet.

• Anonym (Kvinna 39)

Det enda rätta är att ringa och avboka! Du slösar deras tid när du ändå inte vill ha jobbet.

• Egon den stora

Hej!

Tack för ert intresse men jag har efter att ha funderat lite valt att stanna kvar på mitt nuvarande jobb.

• Anonym (Kicki)

Antingen säger du att du valt att stanna kvar på ditt nuvarande jobb och slösar inte deras tid eller så ser du det som personlig utveckling och gör ditt bästa på intervjun för träningens skull. Jag hade gjort det sistnämnda, framförallt om intervjun är med enbart HR. 

• Anonym (Alice)

Ring och avboka asap. Slösa inte deras tid genom att gå på en intervju fastän du inte har nåt intresse av tjänsten. Tycker inte att du behöver ljuga. Säg att du tänker stanna på ditt nuvarande jobb.

Svar på tråden Ångrar ett jobb jag sökt/intervju bokad