HelloWorld skrev 2021-01-02 10:17:38 följande:
Jag betalar 4500 kr i månaden men hon vill ha mer ... att jag klagar med ekonomin har att göra med att det inte kommer att fungera för mig att betala högre än jag redan gör.ändå är det det enda folk här inne hakar upp sig på trots att jag förklarat att hon hpllt på med så mycket jävelskap för att få mig att inte träffa barnet.
Jag har hamnat i en depression och har må hända varit svag och dålig på att ta tag i detta ordenligt men jag har inte vetat hur jag ska göra. Hon har t ex påstått att jag misshandlat henne och gud vet vad hon mer kan hitta på. Vem brukar samhället tro p ?!mannen eller kvinnan? Sen att jag har en sambo och ett barn på g förstår jag inte vad folk tycker har med saken att göra att jag på nåt sätt skulle bry mig mindre om mitt barn. Jag tackar för alla råd men lämnar nu denna tråd då jag upplever mig få väldigt mycket kritik. Jag vände mig hit för att få tips och råd inte pekpinnar. Jag har ju knappast delat med mig av hela min historia med denna kvinna. Jag levde med henne i 10 år , ett förhållande där hon misshandlat mig psykiskt och delvis fysiskt. Mer behöver jag inte säga. Och ja, män kan också råka ut för såna saker i förhållanden. Tack för ordet och jag tar till mig all inspirerande info av er som varit villiga att hjälpa utan att döma
HelloWorld skrev 2021-01-02 10:17:38 följande:
Jag betalar 4500 kr i månaden men hon vill ha mer ... att jag klagar med ekonomin har att göra med att det inte kommer att fungera för mig att betala högre än jag redan gör.ändå är det det enda folk här inne hakar upp sig på trots att jag förklarat att hon hpllt på med så mycket jävelskap för att få mig att inte träffa barnet.
Jag har hamnat i en depression och har må hända varit svag och dålig på att ta tag i detta ordenligt men jag har inte vetat hur jag ska göra. Hon har t ex påstått att jag misshandlat henne och gud vet vad hon mer kan hitta på. Vem brukar samhället tro p ?!mannen eller kvinnan? Sen att jag har en sambo och ett barn på g förstår jag inte vad folk tycker har med saken att göra att jag på nåt sätt skulle bry mig mindre om mitt barn. Jag tackar för alla råd men lämnar nu denna tråd då jag upplever mig få väldigt mycket kritik. Jag vände mig hit för att få tips och råd inte pekpinnar. Jag har ju knappast delat med mig av hela min historia med denna kvinna. Jag levde med henne i 10 år , ett förhållande där hon misshandlat mig psykiskt och delvis fysiskt. Mer behöver jag inte säga. Och ja, män kan också råka ut för såna saker i förhållanden. Tack för ordet och jag tar till mig all inspirerande info av er som varit villiga att hjälpa utan att döma
Har du läst länkarn i mitt inlägg ovan? Eller du kanske redan läst dem innan du startade tråden?
1573 kr är minimum underhållsbidrag om barnet är under 11 år. Du betalar mer och då har inte mamman något krav på dig. Om du tidigare hade sämre ekonomi och betalade mindre har så betalar FS utfyllnadsbidrag så mamman fick minimisumman. Om du då hade ekonomi till att betala men inte gjorde det så har mamman krav på beloppet retroaktivt men det verkar inte varit så på dina svar här.
Ta hjälp dels för att få umgänge och dels för att få ett beslut på vad du ska betala i underhåll. Eftersom ni inte kommer överens tycker jag det är bäst för din del att staten beslutat åt er vad du ska betala ovh hur ditt umgänge ska se ut.
Ha tålamod! Allt tar tid. Och det är möjligt sabotage fortsätter men om du försöker med allt, är lugn och resonlig och saklig så har du prövat allt. Mer kan du inte göra. För barnets bästa måste du försöka på alla lagliga nivåer även om medföräldern agerar med andra medel (som urkundsförfalskning). Behåll alla dokument så du kan visa till det. Kan bli nyttigt när dottern är vuxen och eventuellt undrar varför du inte var närvarande. I slutändan brukar sanningen komma fram.