BIM januari 2021 - Första barnet
Hoppar in i tråden då jag och min sambo nu ska försöka skaffa vårt första barn! Så mysigt med denna tråd där man kan få pepp och stöd!
Har haft p-stav i nio år och i ärlighetens namn haft noll koll på min cykel, vissa gånger har jag inte fått mens och andra gånger har det känts som om mensen kommit varannan vecka.
Upplevt smärta i ländryggen ca en gång per månad och har ?killgissat? mig fram till att det varit symptom på ägglossning, som man väl egentligen inte ens har när man har p-stav? Haha ja ni hör, 29 år och verkligen ingen koll... ????
Använder mig av en app nu för att kunna hålla koll på cykeln, och hade ont i ländryggen 17/12, tog ut p-staven 22/12 och fick mens 26/12. Hade klassiska symptom inför mensen, men man är ju ändå osäker på om det bara var för att man tog ut p-staven..
Enligt appen ska jag ha nästa BIM 23/1 och ÄL 9/1 (cd15), men har bara loggat en mens så kan ju bara gissa än så länge. Har tagit ÄL-test i tre dagar nu, alla hittills negativa men hoppas på positivt inom någon dag! Jag och min sambo har legat i sedan mensen tog slut, men han åker iväg på jobb inatt och kommer hem först om fyra-fem veckor, snacka om timing att han missar både denna OCH kanske nästa ÄL... Så därför hoppas man ju innerligt på att ÄL kommer när som helst och att dom små simmarna tålmodigt väntar på eventuellt ägg.
Känner mig nästan löjlig som hoppas på att detta försök ska ge något, allt är ju i princip upplagt för att det inte ska hända, men vill ju så gärna!