När sonen är..
Monmoi skrev 2020-12-19 17:32:12 följande:
Känns som jag har kört fast med idéer eftersom jag är ganska sluten och har lärt mig att leva med ensamheten. Julafton är vi ensamma som vanligt, nyår likaså. Det blir att vi lever i vår ensamma bubbla. Min son är väldigt social, han kan börja leka i affären när han ser någon i sin ålder. Han tar kontakt och slukar varje tillfälle någon pratar med honom eller tar någon kontakt. Det är väldigt synd att se att han i slutändan är så ensam.
Det värsta är att han har börjat förstå att vi är utan vänner.
Flytta medan sonen är liten, alltså inom det närmsta året. Jag har tre barn. Vi flyttade när vi fick trean. I vårt område nu har yngsta kompisar då barn dras till varandra. Med de nu stora barnen bodde vi i en villa som låg lite ensamt till. De fick anstränga sig mycket mer med bokade lekdejter. Jag inser nu vad de missat. Kolla på radhusområden och lekplatser o direkt anslutning till gården. Det måste finnas en naturlig samlingsplats. Reka i området. Åk och besök området på helgen, vilken typ av människor rör sig ute. Småprata lite om någon är ute. Går ju att hålla distans. Om ni inte kan eller vill flytta så sätt sonen på innebandy och eller fotboll i den lokala klubben det gynnar kompisrelationer. Svårt med lekdejter på förskolan så här i Corona tider. Min yngsta är sex år nu och får bara leka ute med grannarna i denna pandemi. Finns det grannar där du bor nu som du kan småprata med om du ska bo kvar? Bara att träffas ute o fika lite (kanske till sommaren) gör att man känner sig mindre ensam. Har du möjlighet att ha tid för någon social hobby?