Hitta Äl & Bim efter P-Ring
Hej, Haft Nuva ring i flera år och nu slutade jag genom att ta ut den efter 1 vecka. I vanliga fall efter 3 veckor på måndagar o så kommer mensen på torsdagen o varar 3-4 dagar. Jag har tidigare blivit gravid kort efter uttag men förvänta mig såklart inte att de ska gå lika lätt nu.
Senaste "mensen" Tors 5 nov och satte i ny ring 9e nov.
Jag tog ut ringen 17e Nov
Testade CB äl stickor
Som till slut 19-21 Nov visade Blinkande Smiley
Samtidigt som jag började blöda lite.
22-23 Stilla Smiley.
24e Var de över och visade O.
Jag har haft molande mensvärk från 3-6 dec och helt plötsligt jätte ömma nipples, kissat oftare. Trött och fick ett blodtrycksfall. Fick en kortare Urinvägsinfektion.
Har fortfarande ömma nipples o är trött men jag vet ju heller inte hur min kropp ter sig vid mens utan ringen. Jag har haft en stark känsla av att jag var gravid men den är nu borta. Testat negativt. Eftersom jag inte vet exakt cykel utan ring så räkna jag Äl+14 vilket borde varit BIM i måndags 7dec.
Förmodligen inte gravid men heller ingen mens. Är de så att Äl stickorna visar att jag "haft" ägglossning men att i och med en veckas Nuvaring kanske äggen inte mogna o lossna. Och då får man ingen mens?
Mitt största problem är att jag inte har en aning om när jag ska börja med äl stickorna nästa gång?
Tacksam för bollplank eller fler som nyss slutat med ringen, Den ska väll utsöndra väldigt lite eftersom den också varnar för att man inte är skyddad om man har ut den mer än 3 tim.