Inlägg från: Anonym (Mim) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mim)

Om du ska vara helt ärlig. Har du gått till jobbet/skolan fast du känt av lite halsont eller annat som KAN vara symptom på covid?

Nej. Däremot är det svårt att avgöra ibland, om det till exempel kliar lite i halsen, vilket skulle kunna vara begynnande halsont eller huvudvärk som troligen är spänningshuvudvärk, i och med pollensäsongen får jag lite astma, är jag helt säker på att det verkligen är astma?

Jag arbetar som lärare i liten undervisningsgrupp och har fruktansvärt dåligt samvete gentemot både elever och kollegor när jag är borta.

• Anonym (Mim)
    Anonym (Vårdpersonal) skrev 2020-12-16 20:46:47 följande:

Aldrig! Jag tar mitt ansvar och stannar hemma vid minsta symptom - skulle inte kunna förlåta mig själv om jag gick med symptom och smittade någon stackars patient eller kollega. Visst lönen tar stryk men jag klarar mig och detta kommer inte vara för alltid.

Gick hem mitt i natten då jag kände mig varm och hade nästan 38 graders feber. Avdelningen fick lösa det genom att ta hjälp av övriga avdelningar på kliniken. Som tur var jag negativ. Hellre det säkra före det osäkra.

Feber är nog självklart för de flesta. Hur gör du vid en diffus huvudvärk? eller stickningar i halsen som eventuellt skulle kunna vara början till halsont? Om du nyser ett par gånger på kort tid?
Svar på tråden Om du ska vara helt ärlig. Har du gått till jobbet/skolan fast du känt av lite halsont eller annat som KAN vara symptom på covid?