• judith90

Så rädd :( kan detta tänkas vara ett Mf....?

Hej!

Jag är i graviditetsvecka 6-7. Med andra ord rör det sig om en tidig graviditet... hursomhelst var jag på wc idag och när jg torkade mig så kom det lite blod. Har haft sveda i underlivet idag och kissat ett flertal gånger, därför tänkte jag att det blodet kan ha haft något att göra med det. Men jag kan samtidigt inte låta bli att tänka på ett eventuellt missfall.... kan inte påstå att jag har ont i magen eller något. Bara att underlivet svider.

Borde jag utgå från att det är ett missfall som är på g...? Jag är orolig.. försöker kontakta min gyn... men ovisst när jag kommer lyckas komma i kontakt med henne .. allt känns så jobbigt nu:(

• Svar på tråden Så rädd :( kan detta tänkas vara ett Mf....?
  • judith90

Hej alla!

Tack för era svar.

Jag var just på apoteket och köpte ett uvi-test. Ska testa om någon timme. Märker att jag hela tiden är kissnödig och att det svider/brinner därinne typ. Ser lite blod då jag torkar mig, har nu en liten binda men inget har kommit så kanske är det ok

Jag är bara jag skrev 2020-11-30 16:19:31 följande:

Det behöver inte alls vara missfall. Lite blod är inte alls ovanligt som gravid. Jag blödde rejält v.7 och var bergsäker på m.f, men pyret levde på VUL några veckor senare!  Det går ju dock  inte uttala sig hur det ligger till i just ditt fall. Ett pågående missfall är det inte. Då blöder man mycket. Jag har alltid haft ont också. Det bästa du kan göra är att göra VUL v.8-9. Då får du klart besked. Svedan kan bero på UVI. 

Ta en dag i taget! 

• judith90

Jag tog ett test, men det tycktes vara neg! Stod förvisso att man borde testa på urin som varit i blåsan i minst 4h och det gjorde jag ju ej.... hoppas bara att det ej är missfall... nu när jag var på toa sist så var flytningen lite ljus men ändå och det syns endast då jag torkar mig då och då.. men det är ju inte som att blodet bara rinner.. hur kan begynnande missfall tänkas se ut?? Vet ni?

Jag är bara jag skrev 2020-11-30 17:20:16 följande:

Testa du och skriv hur det gick. Man får ju sköra slemhinnor också som gravid så det kan man också blöda av.

• judith90

Men ändå mörkröd/brun/rosaaktig* skulle det stå

judith90 skrev 2020-11-30 17:35:14 följande:

Jag tog ett test, men det tycktes vara neg! Stod förvisso att man borde testa på urin som varit i blåsan i minst 4h och det gjorde jag ju ej.... hoppas bara att det ej är missfall... nu när jag var på toa sist så var flytningen lite ljus men ändå och det syns endast då jag torkar mig då och då.. men det är ju inte som att blodet bara rinner.. hur kan begynnande missfall tänkas se ut?? Vet ni?

• judith90

Jag ringde iofs 1177 och hon tycktes heller inte tänka i missfall-termer.. utan antog att det kan ha att göra med svedan och att små blödningar/mörkare flytningar är naturliga i tidig graviditet... jag är dock helt uppriven :(

• judith90

Detta är min första graviditet.. därför är det så mycket jag inte vet:( men isåfall är detta med småblödningarna helt naturligt

Fick du ont då du fick ditt mf...?

EllaLo skrev 2020-11-30 18:30:26 följande:

Jag hade mindre klara brunaktiga blödningar i ca 1 vecka i samma vecka som jag egentligen skulle haft mens. Det är ganska vanligt att man kan få någon typ av mindre blödning när man skulle haft mens, kanske är det de du har eftersom du är i v 6-7? :)

När jag fick mf som även någon ovan skrev var de grums/skräpiga blödningar och mycket mer som kom på kort tid.

• judith90

Hej! Upplevde du någon smärta i samband med detta? För min del är det sveda som gäller samt en brännande känsla inifrån... och det började med klåda för ngn vecka sen.. svedan har däremot kommit och gått och jag har varit snustorr därnere... Nu har den minimala blödningen (i form av aningen mörkare flytningar då jag torkade mig vid 1-3 tillfällen) upphört.

Anonym (Kram) skrev 2020-11-30 19:41:50 följande:

Jag vill inte på något sätt alls oroa dig.

Men då jag fick mitt missfall i oktober i vecka 6/7 så började de med rosa/brunaktiga flytningar i några innan de kom igång och blev en störtblödning.

Kontakta gyn och be om att få göra ett VUL eller mäta HCG så du ser att de ökar. Jag håller tummarna för dig och hoppas att allt går bra. < 3

• judith90

Hej! Tack :) Det visade sig sannolikt vara en svampinfektion. Får nu smörja mig med en salva som gyn har skrivit ut. Svider fortfarande och har lite bruna flytningar... Gyn kunde i alla fall se att hjärtat har börjat picka! :) hoppas det bådar gott och att allt kommer fortsätta utvecklas i positiv riktning <3

EllaLo skrev 2020-12-03 18:55:28 följande:

Hur går det för dig ts? Tänker på dig och hoppas det har gått bra! <3

• judith90

Jaa, jag hoppas att allt fortsätter i positiv riktning! Var även på VUL för drygt en vecka sedan och då var det också okej. Nu har graviditetsvecka 10 startat. Oroar mig fortfarande en hel del då jag uppenbarligen är väldigt instabil i underlivet. Igår fick jag en smått smått brunaktig flytning samt sveda. Svedan har jag känt av även för några dagar sedan. Nu har jag börjat använda Cenesten på nytt. Den brunaktiga flytningen var typ en engångsföreteelse igår och idag har det inte kommit något. Svider bara lite. Antar att det är mitt underliv som inte har lyckats anpassa sig till graviditeten. Har ju inte alls ont i magen och mina bröst ömmar fortfarande. Försöker hela tiden tänka att allt är okej med tanke på att symptomen påminner om de jag hade för några veckor sedan. Men känns rätt jobbigt att behöva släppa kontrollen och inte ens kunna besöka gynekologen nu under julledigheten :( ...

EllaLo skrev 2020-12-04 21:32:24 följande:

Gud vad skönt att du kunde se ett hjärta! Risken för mf minskar ju när du sett ett pickande hjärta!

Lycka till <3

Svar på tråden Så rädd :( kan detta tänkas vara ett Mf....?