Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Så rädd :( kan detta tänkas vara ett Mf....?

Det behöver inte alls vara missfall. Lite blod är inte alls ovanligt som gravid. Jag blödde rejält v.7 och var bergsäker på m.f, men pyret levde på VUL några veckor senare!  Det går ju dock  inte uttala sig hur det ligger till i just ditt fall. Ett pågående missfall är det inte. Då blöder man mycket. Jag har alltid haft ont också. Det bästa du kan göra är att göra VUL v.8-9. Då får du klart besked. Svedan kan bero på UVI. 

Ta en dag i taget! {#emotions_dlg.flower}

• Jag är bara jag

Testa du och skriv hur det gick. Man får ju sköra slemhinnor också som gravid så det kan man också blöda av.

• Jag är bara jag
    judith90 skrev 2020-11-30 17:35:14 följande:
    Jag tog ett test, men det tycktes vara neg! Stod förvisso att man borde testa på urin som varit i blåsan i minst 4h och det gjorde jag ju ej.... hoppas bara att det ej är missfall... nu när jag var på toa sist så var flytningen lite ljus men ändå och det syns endast då jag torkar mig då och då.. men det är ju inte som att blodet bara rinner.. hur kan begynnande missfall tänkas se ut?? Vet ni?
    Jag har blött ganska mycket ganska snabbt. Kombinerat med "grums" och smärta. Den stora skillnaden mot när jag blödde v.7 och det inte var m.f var att blodet var rent och tunt även om det var klarrött och krävde binda en vecka. Och ingen smärta då heller. Hittills låter det du beskriver inte alarmerande alls.
  • Jag är bara jag

Oron förstår jag absolut! Men du kan inget annat göra än avvakta, ta ett nytt UVI-test imorron och försöka boka tid för VUL. Är det -ve och fasa- ett m.f så är det. Men det behöver absolut inte vara det heller!

• Jag är bara jag
    judith90 skrev 2020-12-03 19:00:36 följande:
    Hej! Tack :) Det visade sig sannolikt vara en svampinfektion. Får nu smörja mig med en salva som gyn har skrivit ut. Svider fortfarande och har lite bruna flytningar... Gyn kunde i alla fall se att hjärtat har börjat picka! :) hoppas det bådar gott och att allt kommer fortsätta utvecklas i positiv riktning <3
    Vilka goda nyheter! Lycka till nu med allt! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Så rädd :( kan detta tänkas vara ett Mf....?