Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Regeringens el-fiasko

Padirac skrev 2022-09-10 22:20:55 följande:
    Här finns lite fakta istället för Jönssons tyckande 

www.dn.se/sverige/fakta-i-fragan-varfor-rusar-svenska-elpriser/

Säg till om du inte orkar läsa materialet så kan jag uppfinna hjulet till dig 
    Låst artikel, så du lär få redogöra själv vad som står i den om du vill referera till den.
  • Tom Araya
    Padirac skrev 2022-09-10 22:32:57 följande:
    De skriver att Jönsson har fel
    "De"... alltså DN, eller en specifik skribent?

I vad har han fel?

Vilka argument och fakta har man till stöd för det påståendet?
  • Tom Araya
    nihka skrev 2022-09-11 10:45:55 följande:
    Här kommer lite mer "fakta" á la Jönsson:

I Sverige kan det bli 38 grader varmt. Därför behöver inte svenska hus någon uppvärmning.

Jo, det är felaktigt att påstå som Jönsson gjort att man kan stryka bränder som ett symptom på klimatförändringar. Han har inte visat sig vara en trovärdig källa utan leker med sitt källmaterial - en charlatan medan SDs tanketrust ser honom som nån typ av professor.
    Är det här något jag har refererat till som fakta?
  • Tom Araya
    Padirac skrev 2022-09-11 10:52:00 följande:
    Allvarligt  - vad är det för fakta som förs fram vid dessa tidpunkter? 

Ska du föra fram fakta så får du väl berätta vilka fakta det är?

Jönssons slutsatser är inget annat än tyckande och inget som följer av de fakta som lagts fram.
    Ska du se de fakta som tas upp så måste du se videon. Där går gränsen för vad jag tänker göra åt dig.

Men det är bra att du tydliggör hur ointresserad och oemottaglig du är av information som talar emot din agenda. Då behöver vi inte bemöda oss med att diskutera med dig.
  • Tom Araya
    nihka skrev 2022-09-11 19:19:05 följande:
    Heter du Jönsson?
    Du svarade på mitt inlägg om fakta i debattinlägg.
  • Tom Araya
    Padirac skrev 2022-09-11 19:14:29 följande:
    Så du vill inte föra fram de argument som Jönsson har för sin åsikt? Eller ens de argument du har för sin åsik?

Är det inte så att Jönsson inte tar upp mer än det som redan variot uppe i tråden och bygger en indicie-kedja med uttaladen som han tar som belägg för saker som dessa uttalanden inte kan ge belägg för.

Jönssona arguemntation är undermålig och de fakta han tar upp visar inte på det han för fram som sina slutsatser/åsikter.
    Kom igen när du kan peka på de fakta du avser, istället för att generalisera.
    Just nu uppvisar du bara brist på sakliga argument.
  • Tom Araya
    Padirac skrev 2022-09-11 21:00:19 följande:
    Du anför en video där du inte kan redogöra för innehållet - det är enligt min mening vare sig fakta eller argument du visat på.

Åjo, det har jag berättat förra gången jag postade den. Om det inte framgår redan i informationstexten.

Men vi tar det igen, för att påminna dig...
    Jönsson berättar om turerna kring kärnkraften, Vattenfall och nedläggningen av kärnkraftverk. Vad har gjorts från politiskt håll?
    Detta är i huvudsak baserat på en rad artiklar samt muntliga och skriftliga uttalanden, inte minst från mp själva. Du får med egna öron och ögon och höra och läsa allt i videon.
    Det finns liksom ingen mening med att återge vad exempelvis Lise Nordin säger, när du kan höra henne säga det själv.

• Tom Araya
    Padirac skrev 2022-09-12 18:26:10 följande:
    Alla dessa påståenden har i tråden visats inte vara belägg för det du och Jönsson påstår.

Jönsson är slapphänt med såväl saklighet som argument.
    Osaklig kritik!

Menar du att MP's representanter ljuger om vad de själva säger att de utfört och har som mål?

Redogör för de fakta du anser säger något annat och argumentera för det.
  • Tom Araya
    nihka skrev 2022-09-12 18:10:28 följande:
    Och Jönsson hanterar källor godtyckligt.
    Redogör sakligt för ditt påstående.
  • Tom Araya
    klyban skrev 2022-09-12 20:17:49 följande:

Hur är det osakligt och när du inte kommer med "fakta" som man uttrycker det som.
    För det är där vi alla ser du är, du påstår något som du sen inte vill röra.

Jag börjar luta åt den uppfattningen att du kommit fram till Jönsson är inte till din hjälp längre.
    Och nu börjar det närma sig fars, lite som desinformationen om reaktorerna som lades ned.

Det är inte mig du ska kritisera för att du inte vill läsa en artikel eller se en video som det länkats till.
Svar på tråden Regeringens el-fiasko