Rataxes skrev 2023-01-11 07:56:25 följande:
2011 bestämde sig Tyskland för att avveckla samtliga kärnkraftverk. (Det var något som socialdemokraten Gerhard Schröder började med i slutet på 90talet men som senare sköts på framtiden. ).
Idag river Tyskland en hel by för att ge plats åt en kolgruva.
Resultatet av den gröna rörelsens hat mot kärnkraft, och korrupta politiker köpta av Putin.
Säg något miljötalibanerna lyckats med, annat än att krascha länderna med sin verklighetsfrånvända psykos?
Jag och fler med mig varnade tidigt för faran med att EU skulle förlita sig på gas från en diktatur, möttes mest av hånskratt.
Jaha, menar du att Sverige styr Tysklands beslut?
Annars var opinionen sådan i Tyskland att de ville just detta skulle ske, men det glömde du av att skriva.(Vi alla vet varför)
Men skoj du insett att det går inte påstå detta för Sverige.
Jag varna också för autokraten putin, som sedan visade sig var en nazist.
Men det har jag märkt ett flertal i tråden försvara ryssland starkt, så är du verkligen säker på du varnat detta?
Rataxes skrev 2023-01-11 08:08:05 följande:
Det är skönt att inte ha så flådiga bilar så man hamnar på en sån lista.
Hamnade nästan på listan över de som tjänar mest i kommunen ett år, bor i en kommun där medelinkomsterna inte är så jättehöga och jobbade 250 timmar övertid det året.
De yrkeskriminella älskar dessa listorna.
Svenskarnas patologiska nyfikenhet på vad grannen tjänar är ett socialdemokratiskt arv.
Del av offentligen, och de som är intresserade av detta är främst andra rika har jag lärt mig under 50år.
Och kriminella behöver inga listor för veta vad de ska åka.
Men det är intressant att vi står med ett problem som nazisten putin skapat och att vi idag har putinpriser på energin.
Och att Sverige är en av de bäst rustade med energi i hela Europa(Inte ensamma, för det verkar en del inbilla sig fast man skriver en av de bästa....)
Och det som är intressant där, det är att alla dessa inlägg, så är allt som finns kvar fortfarande desinformation.
Och detta förslaget som lades senast, innehåller otroligt mycket problem, kanske dom inte skulle ha hållit på med extrem populism och arbetat med politik istället.
Så hade dom sluppit börja från inget och bryta massa vallöften.
Så allting gick skrev 2023-01-11 12:05:09 följande:
Vi vet att regeringen hade omröstning 2020 ang Ringhals 1-2. S ville avveckla och nu vägrar man medge att dom la ner kärnkraft.
Man hävda marknaden styr, vilket vi ser i dag är en total lögn. Marknaden vill ha kärnkraft och det är inte länge sedan omröstningen.
Om inte regeringen skulle kunna stoppa avveckling hade en omröstning varit helt onödig och omröstning hade inte behövts.
Men genom att det blev omröstning vet vi att det är regeringen som bestämmer och inte marknaden, svårare är det inte o förstå.
Därför vet vi att Magda står och ljuger folket rakt i ansiktet att det inte är dom som avvecklat.
-
Riksdagen går på regeringens linje: Ringhals ska läggas ner
UPPDATERAD 22 JANUARI 2020PUBLICERAD 22 JANUARI 2020
SD, KD, M och L förlorade omröstningen om att försöka stoppa stängningen av två kärnkraftsreaktorer vid Ringhals.
Siffrorna blev 174173 i regeringens favör.
Sverigedemokraterna ville stoppa stängningen av två reaktorer vid kärnkraftverket i Ringhals och hade därför föreslagit att riksdagen ska beordra regeringen att ge statliga Vattenfall nya direktiv kring nedläggningen av Ringhals 1 och 2.
Samma trötta desinformation om och om igen, den är inte mer rätt denna gång, som den första gången du gav den.
Och det komsika är att du av misstag argumenterade att det var just ett beslut på affärsmässiga grunder(som även grundar sig i säkerheten var inte god nog, och man var tvungen bygga helt nya reaktorer.)
Och när du skulle smutskasta Vattenfalls Ordförande och de ~30miljarderna som de gick med förlust då.
Vattenfalls Ordförande har redan berättat du har fel, vad inbillar du dig vet bättre än Vattenfalls Ordförande som var med när beslutet togs?
En fråga du aldrig någonsin lyckats svara på, utan låtsas bort massa fakta