klyban skrev 2024-02-03 12:15:22 följande:
Stabilitet uppnås genom multipla energier.
Men som många har påpekat, kärnkraftverk är inte heller stabilt.
Men det är rätt komiskt se de som påstår detta, och sen ropar om halmgubben det inte blåser varje dag, no shit sherlock
Dock ser jag det idiotiskt att bygga som de har påstått, det är ett satans slöseri med pengar, och vi vet redan nu att vi kan sätta x2 på den prislappen.
En sak som facinerar mig så extremt svårt, det är hur vi hört från höger i år ut och år in hur dåligt det är med subventioner.
Men när man ska skuldsätta svensken med extrema summor, då är det bästa i världen.
För där inser man något har verkligen gått sönder svårt, i miljarder bitar mer skulle jag säga.
Själv har jag inget emot subventioner och om de är vettiga, men dessa är inte vettiga alls.
Och hur nått företag sade vi kommer "dra ett strå", sure, det tror ingen ens på, inte ens de själva att de kommer tillföra dessa summor som krävs.
Man får en direkt känsla av att de driver med oss, eller så fattar dom inte vilka ABNORMA summor det handlar om.
Jo, kärnkraft - även ensamt - innebär en stabil elproduktion i såväl effekt som frekvens. Allt sådant är nämligen kontrollerbart i ett kärnkraftverk.
Visst ska vi ha flera olika energislag i vår elproduktion och visst är det en bra idé om vi
i värsta fall bygger mycket begränsat med kärnkraft, precis som du sa.
Har du verkligen problem med att vara överens på en punkt? Är det så viktigt för dig att vara på motsatt sida av mig och gelikar helt oavsett vad saken gäller? Du gör din diskurs till principlös nonsens med din antagonism på denna punkt.