Inlägg från: nattuw |Visa alla inlägg
  • nattuw

Regeringens el-fiasko

Digestive skrev 2024-02-05 17:25:33 följande:
    Exempelvis Finlands elbehov beräknas att fördubblas fram till 2050 och det ser troligen snarlikt ut även för Sverige.
    Alternativt så kan vi välja att sänka vår levnadsstandard.

Om man ser hur svensk elanvändning har utvecklats över tid så borde vi kunna klara oss om vi sänker vår levnadsstandard till 1970-tals nivå.
  • nattuw
    Tom Araya skrev 2024-02-19 03:19:02 följande:
    Det skulle motverka industriteknisk utveckling, som förutsätter god och stabil tillgång till billig el.
    Vilket för vissa är en önskvärd utveckling medan det för andra blir följden av deras bristande konsekvenstänk.
  • nattuw
    Padirac skrev 2024-05-09 18:22:07 följande:

Har du funderat på varför du inte hittar Blomgren på andra plattformar är de som sprider desinformation, konspirationsteorier och alternativa fakta,Tom?

Det kan bero på en så enkel sak som att Blomgren inte har rätt åsikter och därför inte passar in i den rådande lägesbeskrivningen.
  • nattuw
    Padirac skrev 2024-05-09 19:52:08 följande:
    Själv hittar jag Blomgrens debattinlägg på en massa olika etablerade media.
    Och samma information blir mer trovärdig om länken går till Aftonbladet istället för till Rix?
  • nattuw
    Mentat skrev 2024-05-10 15:12:35 följande:

I stället för att tjafsa om budbäraren, vore det inte betydligt mer konstruktivt att diskutera Blomgrens sakargument?

Det förutsätter att det finns ett intresse av att diskutera sakargument. För de som inte har ett intresse av att diskutera sakargument är det bättre att det tjafsas om budbäraren.
  • nattuw
    Padirac skrev 2024-05-11 20:33:09 följande:
    Rix? Eller riks?

Ja vad den nu än heter.
  • nattuw
    Padirac skrev 2024-05-11 20:34:20 följande:
    Jag skulle säga att om du delade material från RIKS så skulle du sakna trovärdighet. 
    Du skulle säga att jag saknar trovärdighet oavsett källa om jag inte har en S märkt åsikt.
  • nattuw
    Padirac skrev 2024-05-11 20:50:58 följande:
    Menar du att allt som inte kommer ur RIKS heilande är S-källor? 
    Nej jag säger att du bara godtar källor som stryker dig medhårs.
  • nattuw
    Padirac skrev 2024-05-11 20:58:03 följande:
    Jag ställer till skillnad mot SDs apologeter krav på sanningsenlighet och vetenskaplighet.
    Synd att det inte syns i dina inlägg.
  • nattuw
    Padirac skrev 2024-05-13 19:50:53 följande:
    att kritisera desinformation och konspirationsteorier i riks, swebbTV , Sputnik och RT i dina ögon inte ses som att ställa krav på vetenskaplighet och sanningsenligt säger allt.

Skål
    Dina känslomässiga utspel innehåller inga vetenskapliga sanningar.
Svar på tråden Regeringens el-fiasko