Regeringens el-fiasko
Internet är en bekväm plats för folk som struntar i sådant.
Så desinformation har du inte släppt än, vilket gör detta till sjukligt intressant.
Synd bara att sakliga svar inte kommer.
Ja, man lade ned dessa och det var ett affärsmässigt beslut.
Och det fina i kråksången, det är att samma energi producerades ändå.
Och varför man inte reparerade alla, det var för de inte var i ett sådant skick att det gick göra bra ekonomiskt.
Så hur vet du bättre än de i Vattenfall som tog beslutet, och kommer det ta lång tid innan det svaret kommer om ens någonsin?
Vi alla andra förstår redan att vi inget ministerstyre har.
Och ja, det går ta POLITISKA beslut om Vattenfall, men det blir aldrig ett ministerstyre
För det är endast ministerstyre som kan styra det dagliga arbetet, annars får man ta beslut.
Hur kan du inte veta såna här saker?
Eller låtsas du bara?
Vi har inget ministerstyre i Sverige, visste du inte om det?
Komiska att inget om hur man tar beslut fanns med där, är inte det hur roligt som helst?
Och det blir inte ministerstyre om man tar politiska beslut, försöker du berätta för oss att du inte vet vad ministerstyre är och över det dagliga arbetet?
Och inbillar dig politiska beslut är ministerstyre?
Är det korrekt uppfattat?
I så fall är det illa.
Fanns inget ens, mer än prata om gränsöverskridande beslut man vill ta, annars kliniskt rent.
Ministerstyre är en sak och är olagligt, och ta politiska beslut är inte ministerstyre.
Hur kan detta vara svårt och förstå?
För det är sjukligt intressant de pratar om hur ministrar gjrode detta och berättar vi har inget misniterstyre, och sen när man nått den punkten, så börjar man ta beslut om arbetet i riksdagen och regeringen stället.
Undrar vad man inbillar sig att inte förstå skillnaden mellan de två, då det är fundamentala skillnader mellan dom.
Och det mest komiska, om vi leker med tanke att Såssarna verkligen hade ministerstyret, så hade vi fått höra detta miljarder ggr nu, och varit i KU 8ggr, men INGET.
Mitt råd till flertalet här, det är att förstå skillnaden mellan ministerstyre och politiska beslut och i era påståenden OCH innan ni börjar skriva.
För så fort man påstår nått som inte stämmer och enskilda personer, så är jag här igen informerar att vi inget ministerstyre har i Sverige och det komemr gå på repeat i evigheter.(Och du känner mig bra.)
Jag vet vad ministerstyre är och politiska beslut är och skillnaden mellan dom, så det är inte ens nödvändigt.
Men jag ser detta rätt ofta i höger och speciellt extremhögern mot fascism, att man tar en minister och sen försöker påstå denna tagit beslut på eget bevåg.
Svaret är upp tills nu, det har inte skett på mycket länge.
Och det komiska i det hela, det är om vi leker med tanke att Såssarna verkligen hade ministerstyret, så hade ni ropat som galningar efter en utredning om ministerstyre och aldrig slutat, nu helt tyst och det berättar något för oss alla.
Mitt råd är tänk efter före ni påstår ministerstyre, så slipper ni börja prata om annat en bit in och politiska beslut istället som aldrig är ministerstyre.
Du får tacka moderaterna ändå för elområdena.
Vi har inget ministerstyre över vattenfall ändå, då det dagliga arbetet sköts av Vattenfall själva(visste du inte om det ens?)
Den brunblå regeringen sätter just nu en helt ny standard när det gäller politiseringen av de statliga bolagen.