• Anonym (Triangel)

Två killar, en tjej

Min flickvän sedan 8 månader har en pojkvän sedan 5 år.

Dem delar bostad och kyssar men har inte sex.

Han verkar vara okej med allt men ibland oroar jag mig för honom ändå.

Jag har sagt att jag också är okej med upplägget men ibland ligger jag vaken

och känner viss orättvisa. Jag har nämnt detta vid två tillfällen. Det blir bråk eftersom

att vi inte kan se någon lösning.

Hon uppfattar såklart detta som att jag vill träffa andra.

Då är jag en hycklare och hon kommer bli självmordsbenägen.

Det visade sig att hon har träffat en annan bakom min rygg. Inte sexuellt eller så men för att hon varit så kär i mig så att hon behövde trygga upp med någon annan utifall jag skulle träffa någon annan. Detta har gjort att jag har tagit upp orättvisan än en gång och nu säger hon att jag måste träffa någon annan för att det är enda lösningen eftersom hon inte klarar av skulden att jag känner orättvisa, men mellan raderna säger hon att, gör jag det kommer hon att göra slut.

Råd?

• Svar på tråden Två killar, en tjej
  • Anonym (Ja)

Vad är det för fel på er?

• Anonym (Rolle)
    Anonym (Ja) skrev 2020-11-19 13:37:22 följande:

Vad är det för fel på er?

Skrattande
  • Anonym (Kalle)

Men hallå - vad är det för sociala konstruktioner vissa håller sig med idag. Obestämd

Det är så härligt att vara två som är exklusiva för varandra... Jag har svårt att förstå varför vissa komplicerar tillvaron.

• Anonym (Anonym@)
    Anonym (Triangel) skrev 2020-11-19 13:32:46 följande:

Min flickvän sedan 8 månader har en pojkvän sedan 5 år.

Dem delar bostad och kyssar men har inte sex.

Han verkar vara okej med allt men ibland oroar jag mig för honom ändå.

Jag har sagt att jag också är okej med upplägget men ibland ligger jag vaken

och känner viss orättvisa. Jag har nämnt detta vid två tillfällen. Det blir bråk eftersom

att vi inte kan se någon lösning.

Hon uppfattar såklart detta som att jag vill träffa andra.

Då är jag en hycklare och hon kommer bli självmordsbenägen.

Det visade sig att hon har träffat en annan bakom min rygg. Inte sexuellt eller så men för att hon varit så kär i mig så att hon behövde trygga upp med någon annan utifall jag skulle träffa någon annan. Detta har gjort att jag har tagit upp orättvisan än en gång och nu säger hon att jag måste träffa någon annan för att det är enda lösningen eftersom hon inte klarar av skulden att jag känner orättvisa, men mellan raderna säger hon att, gör jag det kommer hon att göra slut.

Råd?

Nån som fattar??
  • Leostar

Känns inte som att TS är särskilt klar med att upplägget passar honom... sen verkar tjejen rätt komplicerad som skall ha förhållanden både till höger o vänster för att bara säkra upp... snarare sjukt bekräftelsebehov som också visar sig med det där att vara självmordsbenägen.

Även om jag hade varit ok med själva upplägget att dela på tjejen med en annan kille (som defakto var hennes kille sedan långt innan) så verkar hon alldeles för labil för att göra det. Ett sånt upplägg kräver ganska mycket trygghet och styrka hos individerna och det är inte vad någon av er... eller jo, möjligtvis första pojkvännen... visar.

Svar på tråden Två killar, en tjej