• jowald

BF Augusti 2021

Hej.

Jag hoppar gärna in i denna tråden.

Tog graviditetstest idag som visade ett plus samt positivt på ett digitalt.

BF enligt senaste mens blir 17 Augusti 2021.

Vi har 2 pojkar sen innan, en som nyligen fyllde 5 år och en som fyller 4 i februari.

Så efter att haft två barn tätt har vi längtat efter en liten bebis nu när dom är lite större.

Hoppas att pyret håller sig kvar i magen:)

• jowald
    Saraan84 skrev 2020-12-07 18:06:08 följande:

Vilken vecka är ni i?

Vecka 4 (3+5) så väldigt tidigt än själv?
  • jowald
    Lisa447 skrev 2020-12-12 10:14:00 följande:

Är det fler som sover dåligt?

Har svårt att somna på kvällarna, känner mig rastlös när jag gått och lagt mig, vrider och vänder, varm/kall om vartannat. Sen när jag väl somnat vaknar jag bara några timmar senare.

Inte likt mig, brukar somna på nolltid annars och aldrig vakna under natten.

Kanske för man är nervös? Går in i vecka 5 imorgon.

Samma här och drömmer konstiga drömmar. Är i vecka 5 (4+4)
  • jowald
    Ettglasvatten skrev 2020-12-13 10:45:54 följande:

Hej!

Jag plussade igår. Är 26år och min sambo är 30, detta blir vårt första barn. BF 18/8 enligt NC.

Har haft som mensvärk i dagarna så trodde inte att jag var gravid. Brösten har växt, blivit fylligare, styva bröstvårtor konstant och gör så himla ont. Nu har jag mensvärk och spänner i nedre delen av magen till och från. Mår illa av kaffe och är mindre hungrig.

Från att ha varit rädd för att inte kunna bli gravid är jag nu rädd för missfall.

Håller tummar och tår! Känns fortfarande så overkligt!

Grattis, enligt app samma BF som mig:)

Ja man är livrädd för missfall och varje gång man är på toa kollar man så de inte är någon blödning. Men tänker att qålånge ens symtom fortsätter borde de ju va en bebis som är där. Mitt illamående och min trötthet blir bara värre och värre.
  • jowald
    Ettglasvatten skrev 2020-12-13 17:30:55 följande:

Åh kul med samma BF :)

Tänker att oron norde släppa med tiden. Jag är också trött, jobbigt trött. Känns svårt att dölja, haha!

Ja verkligen:)

Ja de gör de, ne jättesvårt att dölja tröttheten och även illamåendet:(
  • jowald
    Holy93 skrev 2020-12-24 20:16:00 följande:

Satte så fint kaviar på ägghalvorna här hemma idag till jullunchen. Usch det smakade verkligen RÅ fisk, höll på att kräkas vid bordet! Jag som brukar gilla kaviar annars haha

Haha så komiskt. Här är det tvärtom, gillar inte kaviar annars men kaviar på äggen på julbordet var gudomligt goda:)
Svar på tråden BF Augusti 2021