MemyselfandI skrev 2020-11-04 19:08:45 följande:
Var så dum som inget sa på själva ultraljudet. Tänkte att det nog inte kommer spela nån roll vad jag säger. I vecka 13 var det en annan som mätte. Hade hoppats att få samma barnmorska, men nu fick jag inte det. Känns ju som det i vecka 13 stämde mycket bättre än det som jag gjorde nu i vecka 20.
Har läst att barn börjar växa olika efter vecka 20. Tyckte jag fick tid för ultraljud ganska sent, och kanske det är så att mitt barn är lite mindre nu. Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka.
Med mitt första barn gjorde jag både VUL och UL v.13 och båda stämde precis. Jag hade nämligen gjort IVF så jag visste ju precis hur gammalt barnet var. På RUL hade det redan börjat skena iväg. Minns inte om det var då eller nåt TUL senare (gjorde rätt många) och då låg barnet på +34%! Så foster kan vara olika stora jämfört med hur stora de "ska" vara redan på RUL. Det betyder inte att de fortsätter vara större eller mindre än de borde för det kan ändras senare Din uträkning stämmer säkert och ditt barn är just nu möjligen något mindre. Inom felmarginalen visserligen, men det är inte det i sig som är det viktiga utan just det felaktiga datumet.
Prata med din b.m!