Orosanmälan
Acke76 skrev 2020-10-24 19:05:11 följande:
Har ikväll meddelat mamman om att jag behåller barnet hos mig på måndag då soc. rekommenderar det. Hon säger hon pratat med soc. och de sagt annat "hen har det bra hos mig,jag hämtar hen på Måndag"
Usch vad ledsamt detta är ????
Men du behöver också vara pragmatisk inför situationen som helhet.
Du behöver även börja ta hänsyn till vad du kan bevisa, det räcker inte att du vet att något är på ett visst sätt.
Detta kommer förmodligen sluta med en vända i tingsrätten ang barnets vårdnad och boende förr eller senare. Om du där kommer med anklagelser mot den andra föräldern som inte kan bevisas så får det bara dig att se ut som den part som krånglar o bråkar.
Har du skickat in en del orosanmälningar och vid flertalet tillfällen vägrat lämna barnet till den andra föräldern enligt boendeschema så är det hög risk att det i slutändan biter dig själv i arslet..... OM socialens utredningar inte finner bevis för, eller via magkänslor misstänker, att det du visar oro över förmodligen stämmer...
Tänk så här: Skulle en "soc-kärring" dela min uppfattning om det jag anmäler oro för?
Svarar du tveklöst "ja" på den frågan så är det bara att köra. Om du däremot börjar tveka o känna dig osäker... ta en extra funderare...