• Em16

Täta barn !?

Hej!

Våran lilla kom i juli 2020 och vi tänker på nästa barn.

Tiden innan denna lilla fick rutiner och sov hela nätterna var tuff och valde nästan att bara ha 1 barn.

Men vi vill så gärna att hon ska få ett syskon.

Nu till dilemmat.

Han vill köra på direkt nu så att det blir ca 14 månader emellan barnen ( så man bara får spädbarnstiden utan rutiner över asap)

Jag tror jag hellre vill köra så det blir 20 månader emellan barnen, känns som det kan bli lättare då.

Hur hade ni gjort ? Finns det föräldrar som har det såhär? Hur var tiden ? Är det mycket tuffare med 14 månader emellan än 20 månader ?

• Svar på tråden Täta barn !?
  • Em16

Jag vet inte riktigt hur jag tänker om jag ska vara helt ärlig , det kommer ju bli 2 böjbarn och vi är helt med på det. Tjejen ska börja förskola när hon är 1 år ca och det är ju typ då nästa kommer komma ( lite efter).

Vi är verkligen inte typerna som tycker om spädbarnstiden alls och vill iprincip bara ha det överstökat.

Vet inte riktigt hur stor skillnad det är att ha ett spädbarn samtidigt som första är 14 månader vs hur det är att ha spädbarn med en 20 månaders, antar att det inte blir lika mycket bära och hjälpa som vod 14 månader.

Är bara rädd att man tar vatten över huvudet om man kör på redan nu än att vänta till våren med att bli gravid.

• Em16

Oj vilket känsligt ämne insåg jag nu ????

Vi Kommer skaffa ett till barn men inte precis utan vi kommer bli gravida 2021 någon gång.

Vi är mycket väl medvetna om att det kommer bli tufft , ville mest se hur tufft det skulle bli om andra föräldrar berättade hur dem har med täta barn.

Vi skaffar barn för att vi älskar dem men spädbarn är inge roligt om jag ska vara helt ärlig, mer roligare när dem.är 6 mån och uppåt , en liten person.

Därav få småbarnstiden överstökad så vi kan njuta av våra barn istället.

Vi har fått en gudomligt lätt unge just nu i know , rutiner finns det gott om här. Hon äter 07, 10 ,13, 16 och 19 . Sen sover hon från 19.30 -20.00 till 06

30ish varje dag. ( det är innan sömnen är tillbaka för min del som är jobbigast )

Varför kan hon inte få vara lite på förskolan när bebis kommer?

• Em16

Tur att det är mitt barn då ????

Ska absolut läsa om förskoleupproret, men ser det mer som att hon kommer få vara på förskolan 15 timmar per vecka max och kunna leka och få miljöombyte ( kommer ju självklart hitta på saker utöver det ) och om förskolan vid 1 års ålder inte är en lämplig miljö så undrar jag varför dem får börja när dem är 1 ??

Jag har folk i min närhet med barn och ser utvecklingen på deras små så jag vet att det är roligare (för oss) när dem är 6 mån uppåt.

• Em16

Skulle vara smiley efter första meningen men blev bara frågetecken :)

Svar på tråden Täta barn !?