Inlägg från: Frenja07 |Visa alla inlägg
  • Frenja07

Täta barn !?

Låter lite fel att skaffa en till redan nu för att få det överstökat. Förstår att alla inte är som jag som vill dra ut på småbarnsåren så länge det bara går men ändå.. låter som fel anledning att skaffa fler barn.

Du nämner att ni redan nu efter ynka tre! månader har tänkt tanken på att bara ha ett barn pga att första ynka tre! månaderna varit tuffa med dålig sömn. Jag kan LOVA dig att det inte kommer bli lättare med tiden. Ert barn är så litet än så några rutiner att prata om har ni knappast fått än.

Och det där med förskolan.. hon ska väl ändå inte börja förskola vid 1 år om ni ändå får ett syskon strax efter?

• Frenja07
    Em16 skrev 2020-10-11 13:36:55 följande:

Tur att det är mitt barn då ????

Ska absolut läsa om förskoleupproret, men ser det mer som att hon kommer få vara på förskolan 15 timmar per vecka max och kunna leka och få miljöombyte ( kommer ju självklart hitta på saker utöver det ) och om förskolan vid 1 års ålder inte är en lämplig miljö så undrar jag varför dem får börja när dem är 1 ??

Jag har folk i min närhet med barn och ser utvecklingen på deras små så jag vet att det är roligare (för oss) när dem är 6 mån uppåt.

Ibland är det bra att ta åt sig av fakta och erfarenhet. Att sätta en 1-åring på förskola om man verkligen inte behöver är bara dumt och absolut inte för barnets skull. Jag har själv satt ett barn på förskola vid 1 år då jag tyvärr var tvungen pga jobb. Ser du själv inte skillnaden på att FÅ börja vid ett år och vad som faktiskt är bäst för barnet? Att ha en ettåring på förskola när man ändå är föräldraledig tyder tyvärr på dåligt omdöme och en naiv tro att ett så litet barn skulle ha någon glädje av miljöombyte. Känner du redan nu att du inte klarar av två barn hemma är det bättre att vänta några år!

En ettåring har det i de allra flesta fall bäst hemma. Om hemmiljön inte är bristfällig då såklart.

Ta åt dig av erfarenhet och forskning istället så blir det säkert bättre för ditt barn.
Svar på tråden Täta barn !?