Inlägg från: Anotherone |Visa alla inlägg
  • Anotherone

Täta barn !?

Du ska nog vänta lite innan du tänker att den lilla är klar med sina rutiner, om bebisen bara är knappt tre månader idag. Sånt ändras rätt ofta de första åren. Dels maten. Dels att de kan sova ostört hela natten. Dels att de går från många korta naps per dag > två vilor per dag (förmiddag + eftermiddag) > en vila per dag. Sen kommer fasen när de vill sluta sova men är jättejättesupertrötta och bara vrålar från 1530-17 varenda kväll för att de är helt slut och inte har sovit på dagis

Alla barn hamnar kanske inte i en sån fas, men ett av våra barn har gjort det och hen är där just nu. Inte kul.

Men men, vet inte annars om det är skillnad på 14 mån eller 20 mån. Vid 20 mån kanske ni har hunnit skola in den stora på dagis? Det blir ju skillnad att hämta och lämna den ena och ha tider att passa samtidigt som man har en nyfödd.
    Eller tänker ni ha båda hemma?

Annars lär båda vara blöjbarn. Ni lär behöva en syskonvagn.

Hur känner du själv, är du redo att gå in i en ny graviditet redan?

• Anotherone

Alltså det finns ju uppenbarligen människor som klarar av det. Vissa vill ha det så. Andra resonerar såsom din man verkar göra, man vill bara ha det överstökat.
    Personligen så hade jag inte pallat, och vi har därför inte barn tätt.
    Det fanns absolut ingen längtan. Och jag kunde inte tvinga mig själv att köra på "bara för att".
    Det kan bli en jättelugn bebis som bara hänger med.
    Eller det kan bli en liten parvel med kolik som skriker sina första månader i livet samtidigt som det äldre barnet precis börjar upptäcka världen, springer, klättrar.
    De vänner jag har som har barn tätt har hållit sig på golvet, lekt, busat, verkligen varit småbarnsförälder 2.0.
    Alternativt kört modellen att vara ute så mycket som möjligt. Ut och lek, promenera, gå i skogen, leta kottar, klättra på kullar, allt för att roa och aktivera den stora och så får den lilla hänga med. Vid behov vilar båda i vagnen medan man fikar sitt medhavda kaffe och sen är det parkhäng igen.
    Ni får fundera på vad ni vill, hur viktigt det är att man är täta syskon och sen om ni är beredda på att lägga annat åt sidan ett tag. Det kan bli det bästa ni gjort eller så blir det en utmaning men är man beredd på det så är det klart man fixar det. Om man hjälps åt och har samma syn på saker och ting.

Svar på tråden Täta barn !?