Em16 skrev 2020-10-11 09:41:17 följande:
Oj vilket känsligt ämne insåg jag nu ????
Vi Kommer skaffa ett till barn men inte precis utan vi kommer bli gravida 2021 någon gång.
Vi är mycket väl medvetna om att det kommer bli tufft , ville mest se hur tufft det skulle bli om andra föräldrar berättade hur dem har med täta barn.
Vi skaffar barn för att vi älskar dem men spädbarn är inge roligt om jag ska vara helt ärlig, mer roligare när dem.är 6 mån och uppåt , en liten person.
Därav få småbarnstiden överstökad så vi kan njuta av våra barn istället.
Vi har fått en gudomligt lätt unge just nu i know , rutiner finns det gott om här. Hon äter 07, 10 ,13, 16 och 19 . Sen sover hon från 19.30 -20.00 till 06
30ish varje dag. ( det är innan sömnen är tillbaka för min del som är jobbigast )
Varför kan hon inte få vara lite på förskolan när bebis kommer?
En ettåring har absolut inget vettigt utbyte av förskolan, är först runt 3 års ålder det sociala behovet börjar komma. Klarar man inte av den äldre bebisen och sätter den på förskola när den yngre bebisen kommer - då har man helt enkelt gjort ett dumt beslut i att skaffa barnen tätt
Läs på lite om förskoleupproret så får du en lite tydligare bild av hur livet faktiskt ser ut på landets förskolor - och fundera sedan på om du tycker att det är en lämplig miljö för en liten ettåring om man har möjlighet att ha denne hemma!
Hur vet du att det blir roligare efter 6 månader förresten? Du har ju inte upplevt det än.