• mari123

Över 600 000 utandsfödda går på bidrag och kan ej försörja sig själva hävdar professor i nationalekonomi. Hur påverkar detta samhället?

Det är för tidigt att säga idag, tänker jag. KANSKE går det finfint på längre sikt eller åt pipsvängen Idag heter det ofta att Sverige är "ett rikt land" och så är det säkert MEN den som har en smula tillbakablickande i historien vet ju att så har det inte varit som en självklarhet särskilt länge...! Min gamla farmor (t ex) dog så sent som 1980 och hennes liv var ALDRIG välfärdens annat än de sista åren. Hon hushållade så försiktig med sin lilla pension på ålderns höst och var SÅ TACKSAM!

• mari123
    Anonym (est7x6r5y5h6txxetahse4g5) skrev 2020-10-03 17:35:17 följande:
    Hur svårt är det med provanställning egentligen?
    Mina båda vuxna döttrar har ALDRIG blivit fast anställda utan sex månaders prov! FULLT rimligt och vedertaget. Kanske gäller annat för utlandsfödda?
  • mari123
    Anonym (Pajsaren) skrev 2020-10-03 17:42:56 följande:
    Nej. Men att man flyr betyder inte att man för all evighet måste stanna här. Man kan återvända, vi skulle kunnat ha temporära uppehållstillstånd som gäller tills dess att krigen upphört. Sedan skulle man kunnat ha kvar de som lyckas etablera sig och som inte blir en börda.
    Googlar på kriget i Somalia (bara för att få en liten koll) och det verkar var ngt inbördeskrig som pågått i mer än 30 år!? VEM tro på en snar lösning i den konflikten. MÄRKLIGT att inte fler flyktingar är här efter alla dessa år.......
Svar på tråden Över 600 000 utandsfödda går på bidrag och kan ej försörja sig själva hävdar professor i nationalekonomi. Hur påverkar detta samhället?