• Anonym (Nytvättad Volvo)

Hur många orgasmer får du när du knullar?

Som sagt...efter helgens knullfestival undrar jag lite hur det ser ut med orgasmandet för er. Om du betänker ett typiskt knull som du har med din partner...hur många gånger kommer du under knullet?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många orgasmer får du när du knullar?
  • låstbok
    Anonym (-) skrev 2020-09-28 09:39:56 följande:

Kvinnor får inte orgasm av penetrerande sex. Så det blir en ickefråga.

min ex fru fick flera vanliga orgasmer ibland fick hon vanliga och fontän orgasmer så det du säger är skitsnack
  • Miss Sunny
    Anonym (hm) skrev 2020-09-28 11:01:43 följande:

Det beror på mannen till stor del. Jag kan nog komma hur många gånger som helst, men det krävs visst samspel.

Instämmer, beror på vem jag knullar med.
  • Anonym (EN)
    Anonym (-) skrev 2020-09-28 09:39:56 följande:

Kvinnor får inte orgasm av penetrerande sex. Så det blir en ickefråga.

Det är en hel del kvinnor dom får det jo. Dessutom

Är det väldigt många som får orgasm under penetrering i kombo med stimulans på klitoris under tiden
  • Anonym (EN)

Får oftast 2-3 orgasmer under knullet/penetreringen. Vill komma under tiden och inte innan efter. Kommer inte av enbart penetrering men lätt genom lite smek/vibrator på klitoris under tiden - då kan jag komma många gånger i rad.

• Anonym (jaha)
    Anonym (Jooo) skrev 2020-09-28 12:25:15 följande:

Men jo, självklart kan man som kvinna få orgasm av penetrerande sex, MEN det är en form av klitorisorgasm det med. Klitoris sträcker sig från klitorishuvudet längsmed hela inre blygdläppar och sen upp till G-punkt, ca 15 cm (ish). Jag behöver inte stimulans på själva klitoris för att komma, men jag behöver stimulans av den del av klitoris som är på insidan (+g-punkt) för att komma penetrerande. Därför kan man få orgasm i doggystyle och liknande där mannens kropp inte stimulerar klitoris på utsidan. Vissa får ju såklart endast g-punktsorgasmer med såklart, men just för mig då så behöver jag båda oftast.

Nja, fast jag undrar om det där stämmer? Jag har oxå sett den fysiologiska beskrivningen men har lite frågetecken kring det.

Min sambo har lätt för att få orgasm både av penetrering och klitoris, faktum är att hon har lättare att komma av penetrering än klitoris. Hon kan ibland även få klitoris orgasm av penetrering då kuken eller kroppen gnuggas mot klitoris vid penetrering. Men det är helt olika och känns enligt henne själv väldigt olika. 

Själv upplever jag det oxå väldigt olika i hur hon reagerar på olika orgasmer, när hon får en klitorisorgasm så rycker hela hon och benen far år alla håll, när hon får "vanligt" orgasm (penetrering) så tenderar hon att klamra sig fast vid mig och typ "hålla i sig" och fontänorgasmer upplevs av både henne och mig som mycket starkare och längre än "vanlig" orgasm.

Om alla triggas av samma sak varför är de då så olika?
  • Anonym (EN)
    Anonym (Jooo) skrev 2020-09-28 12:25:15 följande:

Men jo, självklart kan man som kvinna få orgasm av penetrerande sex, MEN det är en form av klitorisorgasm det med. Klitoris sträcker sig från klitorishuvudet längsmed hela inre blygdläppar och sen upp till G-punkt, ca 15 cm (ish). Jag behöver inte stimulans på själva klitoris för att komma, men jag behöver stimulans av den del av klitoris som är på insidan (+g-punkt) för att komma penetrerande. Därför kan man få orgasm i doggystyle och liknande där mannens kropp inte stimulerar klitoris på utsidan. Vissa får ju såklart endast g-punktsorgasmer med såklart, men just för mig då så behöver jag båda oftast.

Spelar det någon roll? Huvudsaken är väl att man får orgasmer och njuter av dem
  • Anonym (hemmafru)

Kvinna. 0-3 orgasmer för mig. 

• Anonym (Hmm)
    Wench85 skrev 2020-09-28 13:41:32 följande:

Nu var väl frågan i trådstarten "Hur många orgasmer får du när du knullar?" och inte hur många orgasmer får du av penetrerande sex, då även om din kommentar skulle vara korrekt har det inte med ts att göra.

Jag trodde för övrigt att jag var en av dem som inte fick orgasm utan stimulans av klitorisollon, men jag fick mitt livs första orgasm vid penis i vagina-sex utan annan stimulans alldeles nyligen, vid ålder 30+. Kul och oväntat!

Knulla är väl lika med penetrerande sex.

Men jag får aldrig orgasm vid ett knull då jag inte kan få orgasm vid penetrerande sex precis som de flesta kvinnor inte kan.
  • Anonym (Jooo)
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-28 15:39:40 följande:

Nja, fast jag undrar om det där stämmer? Jag har oxå sett den fysiologiska beskrivningen men har lite frågetecken kring det.

Min sambo har lätt för att få orgasm både av penetrering och klitoris, faktum är att hon har lättare att komma av penetrering än klitoris. Hon kan ibland även få klitoris orgasm av penetrering då kuken eller kroppen gnuggas mot klitoris vid penetrering. Men det är helt olika och känns enligt henne själv väldigt olika. 

Själv upplever jag det oxå väldigt olika i hur hon reagerar på olika orgasmer, när hon får en klitorisorgasm så rycker hela hon och benen far år alla håll, när hon får "vanligt" orgasm (penetrering) så tenderar hon att klamra sig fast vid mig och typ "hålla i sig" och fontänorgasmer upplevs av både henne och mig som mycket starkare och längre än "vanlig" orgasm.

Om alla triggas av samma sak varför är de då så olika?

Aa det är samma för mig. Vet inte, kan ju bara spekulera men oavsett kön så känns ju orgasmer oftast olika, från gång till gång. Men ja förstår hur du menar.. Om jag tillexempel får med g-punkten i en orgasm så blir den intensivare (en annan typ) än om det bara vore en ?vanlig? klitorisorgasm.. man kan ju även stimulera klitoris samtidigt som g-punkten för att nå orgasm snabbare fast det blir ändå g-punktsorgasm.. så (iallafall jag!) vill gärna ha med klitoris på något vis oavsett vilken slutorgasm det blir i slutändan för jag når dit snabbare/lättare.
  • Anonym (EN)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-09-28 20:43:21 följande:

Knulla är väl lika med penetrerande sex.

Men jag får aldrig orgasm vid ett knull då jag inte kan få orgasm vid penetrerande sex precis som de flesta kvinnor inte kan.

De flesta kvinnor kan få orgasm vid penetration med lite extra klitorisstimulans - det är inte direkt något ovanligt.
Svar på tråden Hur många orgasmer får du när du knullar?