Inlägg från: Anonym (EN) |Visa alla inlägg
  • Anonym (EN)

Hur många orgasmer får du när du knullar?

Anonym (-) skrev 2020-09-28 09:39:56 följande:

Kvinnor får inte orgasm av penetrerande sex. Så det blir en ickefråga.

Det är en hel del kvinnor dom får det jo. Dessutom

Är det väldigt många som får orgasm under penetrering i kombo med stimulans på klitoris under tiden
  • Anonym (EN)

Får oftast 2-3 orgasmer under knullet/penetreringen. Vill komma under tiden och inte innan efter. Kommer inte av enbart penetrering men lätt genom lite smek/vibrator på klitoris under tiden - då kan jag komma många gånger i rad.

• Anonym (EN)
    Anonym (Jooo) skrev 2020-09-28 12:25:15 följande:

Men jo, självklart kan man som kvinna få orgasm av penetrerande sex, MEN det är en form av klitorisorgasm det med. Klitoris sträcker sig från klitorishuvudet längsmed hela inre blygdläppar och sen upp till G-punkt, ca 15 cm (ish). Jag behöver inte stimulans på själva klitoris för att komma, men jag behöver stimulans av den del av klitoris som är på insidan (+g-punkt) för att komma penetrerande. Därför kan man få orgasm i doggystyle och liknande där mannens kropp inte stimulerar klitoris på utsidan. Vissa får ju såklart endast g-punktsorgasmer med såklart, men just för mig då så behöver jag båda oftast.

Spelar det någon roll? Huvudsaken är väl att man får orgasmer och njuter av dem
  • Anonym (EN)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-09-28 20:43:21 följande:

Knulla är väl lika med penetrerande sex.

Men jag får aldrig orgasm vid ett knull då jag inte kan få orgasm vid penetrerande sex precis som de flesta kvinnor inte kan.

De flesta kvinnor kan få orgasm vid penetration med lite extra klitorisstimulans - det är inte direkt något ovanligt.
  • Anonym (EN)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-09-28 21:52:22 följande:

Ok, hur kommer det sig att så många kvinnor inte får orgasm då om det nu bara krävs lite extra klitorisstimulans?

Några kvinnor får aldrig orgasm. De flesta får orgasm av stimulans av klitoris före, efter eller under tiden penetrering. Några får det utan extra stimulans.

Att kvinnor behöver extra stimulans betyder inte att de inte får orgasm alls.
  • Anonym (EN)
    Anonym (Jossan) skrev 2020-09-28 21:55:12 följande:

Kvinnor som får orgasm av penetration är dom som har klitoris nära hålet så att kuken nuddar där vid sex

En del får orgasm av g-punktsstimulans. Det har inget med var klitoris sitter på utsidan att göra
  • Anonym (EN)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-09-28 22:26:49 följande:

Fast det stämmer inte att några kvinnor aldrig får orgasm, undersökningar visar att 10-15% av alla kvinnor aldrig får orgasm vid sex så det är vanligt med andra ord.

Alltså får ca 85-90% orgasm - den absoluta majoriteten.
  • Anonym (EN)
    Anonym (Fisken) skrev 2020-09-29 05:13:54 följande:

Jag får orgasm av penetration men min klitoris är inte så nära hålet att det beror på det. Jag kan även få orgasm med kläderna på och utan att man rör mitt underliv, t.ex. genom bröststimulans på rätt sätt. Jag tror att många kvinnor som inte får orgasm vet inte hur de ska få det och att de kvinnor som bara får orgasm på egen hand inte vågar med en partner eller har fel partner. Jag har varit en av de kvinnor som aldrig fick orgasm. Min första orgasm på egen hand kom ca 10 år efter att jag hade sex första gången. Min första orgasm med en man tog ca 10 år till.  

Håller med dig. Det är det handlar väldigt mycket om avslappning, att känna sin kropp och att ha roligt under tiden utan press.
  • Anonym (EN)
    Rikard skrev 2020-09-29 06:51:44 följande:

Även om knulla skulls vada detsamma som penetrerande sex betyder det inte ?penetrerande sex utan all annan stimulans?.

Precis, man gör ju annat samtidigt som penetrering
  • Anonym (EN)
    Anonym (Jossan) skrev 2020-09-29 13:52:02 följande:

Man har ju knappt känsel inuti fittan... för att det ens ska vara skönt måste man stimulera klitoris

Du kanske inte har det, jag njuter väldigt mycket av stimulans inuti
Svar på tråden Hur många orgasmer får du när du knullar?