Hjälp, jag har gjort bort mig
Jag flyttade in i min nuvarande lägenhet i maj 2020 och jag känner ingen i området där jag bor. En granne, i trappuppgången brevid, har jag pratat med ett par gånger när vi mötts utanför huset. För några veckor sen skickade jag en förfrågan till grannen på Facebook, men tydligen är hen inte inne på "fejjan" särskilt ofta så nästa gång jag träffade henom så sa jag att jag skickat en förfrågan. Grannen "accpterade" min förfrågan några dagar senare vilket gjorde mig väldigt glad då jag rycker grannen verkar oerhört trevlig. Grannen har hund (jag har haft tidigare, men är just nu hundlös, tyvärr) så jag skrev till henom på messenger i lördags och frågade om hen ville ha sällskap ut med hunden. Vi tog en promenad, surrade, och hade jättetrevligt (tyckte jag). När vi kom tillbaka till huset där vi bor så sa jag att det här gör jag gärna om. Vi pratade en stund till och grannen säger sen samma sak. Jag har, pga värkproblem, svårt att stå still så grannen frågar varför jag rör på mig och jag svarar att jag har svårt att stå still. Har du adhd? Utbrister grannen. Nä, svarar jag, jag har värk. Vi pratar om min värk en stund och när det är dags för oss att gå in i var sin port så säger jag att "du kan ju höra av dig sen ikväll om du har tråkigt, det kommer jag iallafall att ha". Grannen svarar nåt i stil med att jag kan gå och lägga mig (eftersom jag har ont), jag skrattar lite och säger att nja jag har lite städning och sånt jag måste göra. Vi skämtar lite om städningen och sen går var och en in till sig. Igår, söndag, skrev jag till henom på messenger. Hen har inte läst mitt meddelande och därför inte heller besvarat det. Har jag gjort bort mig? Vad ska jag göra för att grannen inte ska tycka jag är en pinsam idiot?
Till saken hör, kanske lite, att jag tycker grannen är både trevlig och har ett tilltalande utseende och att vi dessutom verkar ha en del gemensamma intressen gör inte saken sämre. Hen är dock 10 år äldre än mig (jag är 30+). Hjälp?