Anonym (!) skrev 2020-09-27 16:51:40 följande:
Jag tänker helt annorlunda.
Jag provoceras inte av såna som ts. Det är inte hon som är problemet utan mannen. Om enda anledningen till att min man är trogen är för att det inte finns någon annan kvinna (som ts) som vill ha honom så sjunker hans värde till 0 direkt. Jag vill inte ha en man som är med mig bara pga andra kvinnors lojalitet mot mig. Jag skulle aldrig lägga minsta lilla skuld på kvinnan vid en ev otrohetsaffär. Det är inte hon som ska stå till svars.
Vem vill leva med en man som vill vara otrogen men bara inte ges tillfälle?
Fast hur skulle världen se ut om ingen tog något ansvar för sina medmänniskor?
Jag håller med om att mannen är till 100% den skyldige till otroheten, men att den andra kvinnan har ett ansvar både mot sig själv och andra att bete sig på ett sätt som inte orsakar skada.
Jag vet att en del tycker att det man inte vet har man inget ont av. Själv skulle jag dock ha svårt för att utföra en handling som någon eller många kan fara illa av. Det är ju inte bara den bedragna kvinnan som kan skadas, det kan finnas barn med i bilden. Och JA det är mannens ansvar först och främst, givetvis. Men som sagt, alla andra väljer vilken slags människa man vill vara, vad man vill hjälpa till att bidra med, vilken slags värld man vill leva i. Vad som får en att sova gott om natten.
Ts gör sina val. Det är ju också uppenbart att det inte går att påverka henne.