Inlägg från: Anonym (?!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?!)

Jobbiga känslor inför abort i vecka 10

Jag skulle behålla i din situation. Jag har gjort en abort i vecka 7 och var då 100 procent säker på att jag ville göra den. Det blev ändå jobbigt, liksom...

Sen är vi alla olika, men det är Mitt råd.

• Anonym (?!)

Du önskade att jag var mer exakt:

För mej i vecka 7 var värken som en förlossning. Jo, jag har fött barn med, så jag kan jämföra. (Men det ser säkert också olika ut beroende på vem det gäller.) Med andra ord kan jag inte tänka mej att jag hade haft en smärtfri abort i vecka 6, som du säger att du hade.

Dock tycker jag för min del att det är viktigast med den känslomässiga delen. Min abort var ett resultat av en relation jag "inte borde haft". Och början till det lilla livet var därmed 100 procent ovälkommet. Det hade varit svårt för mej att genomföra aborten, om jag hade tvekat. Men jag berättar som sagt bara hur JAG känner.

Hur du än gör, så hoppas jag det blir bra för dej! Du fixar det, när du tagit ett beslut! Det viktiga är att du tar ett beslut snart och att du även känslomässigt inser att det INTE kommer att gå att ändra det beslutet, om du förstår vad jag menar.

Svar på tråden Jobbiga känslor inför abort i vecka 10