Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

är man rasist för att man vill att Sverige ska överleva?

Med den invandring vi haft de senaste decennierna kommer svenskar vara i minoritet då jag blir gammal. Om jag ville bo i någon annanstans så kunde jag flyttat dit, men nu vill jag hellre bo i Sverige. Tyvärr blir det inte så.

• Anonym (M)
    Anonym (Storstadsbo) skrev 2020-09-02 18:37:26 följande:
    Det är inte nervärderande att fråga om du är ung, du resonerar just som om du vore det då du Ingen ny regering kommer att kunna stoppa det på en gång, det kommer att ta år innan vi kan se någon förbättring om något görs.
    Inom matematiken pratar man om derivata, dvs lutningen på en kurva. Om derivatan är positiv sker en ökning.

Men det som är minst lika intressant är andraderivatan. Om den är positiv så accelererar ökningen, dvs kurvan böjer av uppåt. Där är vi nu.

Samhället måste först få andraderivatan att bli negativ, dvs bromsa ökningen. Bara det kommer vara mycket svårt. Jag tror att det kommer ta decennier, i bästa fall. Under hela denna tid kommer alltså tillståndet förvärras.

OM man lyckas med detta kommer vi ändå ligga på en nivå långt värre än dagens. Då måste arbetet fortsätta så att även derivatan blir negativ, dvs en minskning sker. Även detta kommer ta lång tid, om det ens nu går.

Jag tror inte vi kommer tillbaka till den nivån vi är nu under min livstid, inte ens om allt går långt över förväntan bra. Jag tror inte att vi någonsin kommer till den nivån som vi hade då jag var barn. Jag tycker innerligt synd om våra barn och barnbarn som får leva i det vi ställt till med.

Svar på tråden är man rasist för att man vill att Sverige ska överleva?