Hur länge syns cannabis i urinen
Du får räkna med runt 3 månader, och kan visa negativt under den sista månaden och sen visa påositivt det sista.
Kan faktiskt bli nån vecka till, men ca3 månader.
Du får räkna med runt 3 månader, och kan visa negativt under den sista månaden och sen visa påositivt det sista.
Kan faktiskt bli nån vecka till, men ca3 månader.
Efter ett röktillfälle så syns det max 2-7 dagar.
Sen ska vi var på det klara med att det är metaboliter vi pratar om, inte THC.
Marginell påverkan, men en del hävdar att det hjälper lite och det låter logiskt i alla fall.
Inte vid en så omfattande och lång konsumtion som 10år och varaktigt.
Det troliga är runt 90-120 dagar.
Det går aldrig använda sig själv som en mall här, då det funkar olika.
Men
hört talas om de som har kort tid, så väl som extra lång tid också,
Det stämmer ju inte alls med Colorado, där minskade konsumtionen bland ungdomar, då det blev svårare att få tag i cannabis.
Och tonåringar har en lägre prevalens pga det.
Cannabis skadar inte hjärnan, men sitter man på arslet för sig själv i 10-15 år, så kan man aldrig utveckla sin person.
Dock säger Dunedin studien att de som är under 18år och röker på en del, att dessa får en lätt IQ-minskning.
Samma studie säger att detta inte går påvisa för de som börjar röka vid 18år eller senare.
Det intressanta är att det inte ens finns en statistik om cannabis i trafiken allena, utan alltid med alkohol eller inte knappt inte alls.
Även så har man forskat om detta i USA och motsvarigheten till trafiksäkerhetsverket och för high ways.
De säger efter 30-40 års av följa frågan om cannabis och trafiken, att cannabis är lika troligt att orsaka en olycka som en nykter person.
Dock råder det ingen som helst tvivel om att man ska köra nykter ifrån ALLT, och det är nått jag aldrig skulle tumma på ens någonsin, oavsett om risken för olycka är lägre än på alkohol.
Förstår inte riktigt varför du återger Colorado så fel.
Detta med hur länge THC och dess metaboliter syns är ett ämne som är hopplöst svårt och avgöra.
En del tror att THC syns i månader efter ett röktillfälle, när det i själva verket inte ens finns spårbara mängder i blodet efter 10-12h.
Urinen gäller 2-7 dagar och ett röktillfälle.
Jag försöker alltid ge fakta, dock är få som är intresserad av detta.
För ämnet är främst om förutfattade meningar.
En sak är dock lustigt och just cannabis i trafiken och att det inte ens existerar en sådan statistik i Sverige, men dock med alkohol.
Så det berättar att man inte kan statistiskt säkerställa cannabisens problematik i trafiken.
Och det är 100% uppenbart man ska framföra fordon i nyktert tillstånd, och samtliga körkortstagare i Sverige har accepterat detta.
Så en no brainer.(Måste skriva så här, då en del tror jag säger nått helt annat, vet inte ens vad det beteendet beror på)
Jag känner igen din historia också, där det går snabbare.
Du kan även vara negativ och senare testa positivt, och detta är välkänt på cannabis.
Så att man tänker på detta och med sticka, och om man är ute efter definitiva svar.
Ibland antar jag pga logiken och det blir fel, men då ändrar jag mig till vad som är rätt istället.
Var själv en idiot i ung ålder, och körde med alkohol i kroppen 2ggr.
Sen tog jag ett steg tillbaka och undra vad faan jag höll på med, och lade ned det för gott.(Ja, upp tills nu i alla fall)
Enligt Colorado själva och deras statistik.
nccd.cdc.gov/youthonline/App/Results.aspx&OUT=0&SID=HS&QID=QQ&LID=CO&YID=2017&LID2=XX&YID2=2017&COL=T&ROW1=N&ROW2=N&HT=QQ&LCT=LL&FS=S1&FR=R1&FG=G1&FA=A1&FI=I1&FP=P1&FSL=S1&FRL=R1&FGL=G1&FAL=A1&FIL=I1&FPL=P1&PV=&TST=True&C1=CO2017&C2=XX2017&QP=G&DP=1&VA=CI&CS=N&SYID=&EYID=&SC=DEFAULT&SO=ASC&PF=1
Och ser att det är 0,99 nu mot innan.
Du är väl en av dom som får ut det snabbt då.
Men man kan ha varaktigt rökande i flera år, kan man räkna med dessa tider jag angivit som riktlinje.
Sen är ju det utmärkt och göra som du och köpa stickor, speciellt dom med olika cut-offs.
Så ser man rätt snabbt vart man börjar närma sig.
Det lustiga att det finns en del som har längre tider än riktlinjen.
Länge sedan jag rökte också(betydligt längre än dig), har bara rökt pga ryggsmärtor.
Och när de slutade så slutade jag också röka, utan ens jag märkte det först :p
Aldrig varit förtjust i ruset heller, och somna oftast före det satte igång.
Mediciner fungerar väldigt olika från en kropp till annan har jag lärt mig under åren.
Ta bara kodein, där man har hela spannet ifrån att det inte ens fungerar till dubbel effekt.
Och AT går ifrån ingen alls till mycket svår.
Det är vanligt att man inte tror på att de har slutat efter att det tagit längre tid att gå ur.
Cannabis verkar som sjukvård/beroendevården har koll på det idag, och ofta tydligen man kan ta ett negativt test, för sen vecka senare ha ett positivt igen.(Men här är man på sluttampen)
Jag jämför Colorado med Colorado.
Olyckorna har minskat per miles körda, som du förstår så har man en ökad trafik.
Samma år man lättade på lagarna, så minskade de allvarliga olyckorna med 9% DIREKT.
Man tolkade detta som att folk drack mindre på vägarna och rökte cannabis istället.
Sen har du 30-40 år som USA motsvarighet till trafiksäkerhetsverket, där deras statistik och uppföljning berättar att man är lika trolig som påverkad av cannabis att orsaka en olycka som en nykter.
Enda stället forskning på cannabis är låg, det är i Sverige, annars i världen så är forskningen mycket omfattande.
Spanien tex tester THC i hjärntumörer, och forskning bara sprutar ut, ett tag var rotationen positivt mot negativ forskning mot cannabis 10 mot 1(men det var rätt många år sedan jag kolla den, så har nog ändrat sig sedan dess).
Cannabis har låg skadeverkningar, och de skadeverkningar som finns återfinns nästan endast i de som
överdriver sin konsumtion,eller röker tobak med sin cannabis.
Men kan du definiera vad farligt är och ofarligt?
För känns inte som detta är ett bra beskrivande ord om cannabis säga varken farligt eller ofarligt.