• Konservativ

På vilket sätt är ni inte slavar som arbetar för staten?

JA det är tvång att betala skatt.

NEJ, det är inte det samma som slaveri.

JA, svenskar betalar extremt mycket skatt till en korrumperad, parasitär offentlig sektor.

NEJ, det går inte att avskaffa all skatt. Det blir bara maffiavälde av det.

MEN det går att sänka skatterna betydligt. Varför ska skattebetalarna stå för vinteruppvärmda fotbollsplaner, helt bisarrt.

JO, många betalar 60-70% skatt.

• Konservativ
    Anonym (Peter) skrev 2020-08-24 11:43:28 följande:

Hur många procent av de som betalar skatt i Sverige gör det?

Inkomstskatt, bensinskatt, moms, arbetsgivaravgift, stämpelskatt, fastighetsavgift, kassettskatt, spelskatt, TV-avgift, trängselskatt, alkoholskatt, tobaksskatt m.m. Det blir ganska fort 60% och mer.
  • Konservativ
    Bjoer skrev 2020-08-24 13:46:53 följande:

Du betalar ju knappast fastighetsskatt på bensin. Alla de där skatterna är inte additiva.

Skrev jag att jag betalar fastighetsskatt på bensin?? Och jo, de är additiva eftersom de adderas när jag betalar dem.
  • Konservativ
    AndreaBD skrev 2020-08-24 13:55:35 följande:

Vem har alla dessa? Har du både inkomstskatt och arbetsgivaravgift och stämpelskatt? Du har väl bara en av dessa? Du måste inte spela eller röka. Egentligen inte dricka alkohol heller.  Och du kan åka kommunalt. Kanske inte just nu, men generellt. 

Men om jag vill köra bil, dricka alkohol och röka så är jag tvungen att betala skatter. TS tycker att vi är slavar. Det är vi ju inte men det är en slavmentalitet du uppvisar här, om du ursäktar, när du skriver att jag inte måste dricka alkohol.
  • Konservativ
    Anonym (Skattmasen) skrev 2020-08-24 13:47:39 följande:

Nej, du räknar fel och blandar ihop olika ska skattesubjekt. 

Jag vet inte vad du menar med skattesubjekt och jag vet att sossarna vill bluffa folk att arbetsgivaravgiften inte är en skatt, om det var det du menade. Men jag går inte alls med på det. Allt som staten tvingar folk betala är relevant i den här tråden, läs det inledande inlägget.
  • Konservativ
    Anonym (Skattmasen) skrev 2020-08-24 14:40:53 följande:

Den som inte kan grundläggande termer inom skattelagstiftningen kan inte med trovärdighet uttala sig om skattelagstiftning eller skattetryck.

Varför är du otrevlig, har dunågot vettigt att säga
  • Konservativ
    Anonym (Skattmasen) skrev 2020-08-24 15:06:39 följande:

Jag har inte sagt att någon uppvisar slavmentalitet.

Jag har noterat att du blandar ihop olika skattesubjekt och det saknas trovärdighet i uttalanden om skattelagstiftning och skattetryck.

Otrevligt och vettigt.

Vem står för det ena och vem står för det andra? 

Varför snackar du om trovärdighet, tror du att vi är i en rättssal nu? Hallååååå, det är ett forum på internet.

Inget av det jag skrev är kontroversiellt, jag radade upp ett antal grejer som invånarna måste betala och de utgör för många minst 60% av inkomsten. Att det finns många som tycker att det är jääääätteviktigt att man inte ska kalla arbetsgivaravgiften skatt ändrar ingenting, man måste betala ändå. VILKET DEN HÄR TRÅDEN HANDLAR OM: DU ÄR TVUNGEN ATT BETALA MASSOR SKATT. MEN DU TYCKER ATT DET GÖR INGET FÖR DET KAAAAALLLLAAAAAASS INTE SKATT OCH DÅ BETALAR DU GÄRNA. ja gu va viktigt att ja inte kan skattetermer för då behöver vi inte bry oss om de höga skatterna.
Svar på tråden På vilket sätt är ni inte slavar som arbetar för staten?