Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Hur har 'Mäns våld mot kvinnor' vuxit sig till en så pass stark rörelse?

HigherMinds skrev 2020-08-13 06:53:29 följande:

Misstolka mig inte. Jag förminskar inget problem, mäns våld mot kvinnor är fruktansvärt, och ska bekämpas med alla medel som står tillhands.

Men kan ändå inte känna, det pumpas ut i media om mäns våld mot kvinnor, krönikorna och repotagen avlöser varandra.

Föräldrars våld mot barn? Var är alla spaltkilometer om det? Jag har inga siffror, men jag skulle inte bli förvånad ifall det är fler barn som blir misshandlade i hemmet av ena eller båda föräldrarna än vad det är kvinnor som utsätts för våld utav män.

Två enormt stora problem, men där debatten till 90% har fokus på de vuxna kvinnorna.

Jag har förbryllats över det här länge, hur två lika stora problem är ett faktum, men endast ett av problemen får nästintill all uppmärksamhet och fokus.

Kan det vara så att "nazifeministerna", inte sällan djupt självupptagna, ser till stt göra sig hörda, de får plats och de får använda medias plattformar för att skrika och gapa, medans barnen som är utsatta för exakt samma sak, om inte i än större omfattning inte har samma typ av högljudda organisationer som för deras talan och sätter deras tragik högst upp på agendan?

Det finns kvinnor som tvingas leva med skyddad identitet, med allt vad det innebär i fråga om inskränkningar i livet. Den finns kvinnor som tvingas leva med att de åerkommande blir söderslagna och det finns kvinnor som blivit eller kommar att bli misshandlade till döds.

I vissa länder som Sverige uppmärksammas problemet medan man i andra länder förtiger det eller ser det som naturligt.

Du är upprörd på dem som uppmärksammar våldet mot kvinnor, kallar dem "nazifeminister" och påstår att de skriker och gapar.

Om du vill engagera dig för barns rättighter, men så gör det - i stället för att skrika och gapa personer sm uppmärksammar våldet mot kvinnor.

Man kan inte bara hålla på och peta sig i naveln och gnälla om vad andra gör eller inte gör. 

Kultur börjar med att man tvättar fötterna skrev en norsk nationalskald.

Gör det, vetja!
  • FDFMGA
    HigherMinds skrev 2020-08-13 10:58:11 följande:
    Har du läst post #10? Gör det, vetja!

Annars citerar jag:

"Jag driver bland annat ett projekt där jag försöker få s.k. influencers (Youtube, Instagram, TikTok) som främst vänder sig till de som är <18, att få många av dessa att sprida budskapet om att inte vara tyst ifall mannfar illa hemma, att det finns hjälp att få.

Jag har spenderat 24tkr ur egen ficka bara på att utveckla den webbaserade plattformen.

Jag avsätter dessutom 5% årligen av mitt företags samtliga intäkter till ett antal olika organsiationer som verkar för att barn inte ska behöva rislera utsättas för fysisk eller psykisk misshandel."
    Jag läste precis nr 25 där du anser att kvinnor inte borde ha rösträtt, det räcker för mig.

Dina övriga fantasier påminner säkert ganska mycket om de man kan ta del av från en annan bebbe som ständigt återkommer med nya bebbenick på Familjeliv.

Jag tycker hen borde skaffa sig ett jobb i stället för att sitta hemma på kammaren i sina föräldrars gamla villa och omväxlande peta sig i naveln omväxlande dra i hårtestarna och förbanna det samhälle som inte gett hen det hen anser att hen förtjänar.
  • FDFMGA
    HigherMinds skrev 2020-08-13 11:18:43 följande:
    Du läser det du vill läsa, det som passar agendan. Du plockade ut att frånta kvinnor rösträtt, och utelämnar helt det skäl jag anger för att frånta kvinnor rösträtt under ett par årtionden.

Du agerar instinktivt enbart på känslor, du fylls av den dåliga smaken av ojämställt, förtryckande och orättvist. Har du inte förmågan att tänka ett par eller tre steg längre fram istället för att köra fast i rättvise-träsket, att det kan finnas en poäng i det som kallas att göra om, göra rätt, stoppa systemet, städa upp och börja om på nytt, UTAN möjlighet att förvandla ett välmående land på 25 år till en humanitär soptipp?

Vill du testa? Jag kan hålla dig i handen så att du kan komma förbi den känslobaserade delen av det!
    Ja, jag har läst att det finns en grupp som du anser skriker om att män misshandlar kvinnor, att du kallar dem nazifeminister. Jag har läst att du anser att kvinnor inte borde ha rösträtt.

För mig räcker det gott och väl för att jag ska ana vilken navelpetare det är som är i farten igen.

Jag skulle ljuga om jag påstod att jag bara känner medlidsamt löje inför ditt uppträdande, när du kallar de som försöker uppmärksamma våldet mot kvinnor för nazifeminsiter och gapar och skriker om att kvinnor inte borde ha rösträtt så blandas medlidandet med tydliga stråk av förakt.
  • FDFMGA
    KlantSmurfen skrev 2020-08-13 11:23:35 följande:
    Hur gör vi med de "män" (du) som uppenbarligen inte heller har något att tänka med?
    Även de bör nog omfattas av den allmänna rösträtten om de klarar av att hitta till vallokalen.
Svar på tråden Hur har 'Mäns våld mot kvinnor' vuxit sig till en så pass stark rörelse?