Varför är det mer status att få en flicka?
Jag känner att tack Gud för att det ser ut såhär här.
Inte att pojkar inte är önskade för det har personligen jag aldrig hört, däremot att kvinnor gärna vill ha tjejer och faktiskt kan se fördelen med att ha barn av kvinnligt kön.
Du vet nog inte hur tröttsamt det är för mig och andra flickmammor med bakgrund i andra länder som får medlidande blickar, ibland riktigt fula kommentarer som "jaja nästa kanske blir en pojke" när man är lycklig och vill visa upp sitt nyfödda barn, eller när andra döljer att de är gravida med pojkar och låtsas som att de inte vet för att de inte vill att man ska öga barnet. Som om min dotter är skit bara och att jag ska gå runt och öga andras pojkar, för pojkar är ju sååå himla bättre?
Nej usch. Är evigt tacksam för att jag för en gångs skull inte behöver försvara att jag inte är ledsen utan älskar flickor. Se helheten istället och hur det ser ut runtom i världen med tjejer, där pojkar är mer önskade. Är det verkligen ett problem då att många kvinnor i Sverige faktiskt kan önska en flicka utan att för den sakens skull vara emot att få en pojke?
Flicka eller pojke, det är ett barn för allt i världen.