Anonym (Lillemor) skrev 2020-07-31 14:08:03 följande:
Tror det största problemet är alla föräldrar till pojkar som klagar, detta får jag höra:
Du har tur som bara har flickor, pojkar är så jobbiga och stökiga
Skulle vara så mysigt med en flicka
Flickkläder är så mycket sötare än pojkkläder, det är så tråkigt att handla åt pojkar.
Det är så svårt att välja pojknamn, dom är så tråkiga.
Jag märker verkligen skillnad på min son och dotter, pojkar är mycket bråkigare.
Föräldrar som bara har döttrar fattar verkligen inte att det är stor skillnad på pojkar och flickor, pojkar är mycket jobbigare.
Det värsta är att dom säger ofta detta mitt framför sin son/söner. Det kan inte kännas bra för barnen. Kan någon här ge ett förslag på vad jag kan säga när detta händer?
Även om det skulle vara så är ju alla barn individer. Det finns stillsamma pojkar och bråkiga flickor. Den "bråkige" pojken kan växa upp till en framgångsrik man (att vara alltför snäll och foglig är inte bra för karriären).
Det är så svårt att välja pojknamn, dom är så tråkiga.
Det är helt fel. Det är snarare så att föräldrar väljer de "tråkiga" pojknamnen. Medan föräldrar till flickor kan välja långa romantiska, exotiska, gammaldags namn. De tar ut svängarna mer med flicknamnen. Men det finns lika många långa, exotiska och gammaldags namn för pojkar också.