Inlägg från: Anonym (Pojkmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pojkmamma)

Varför är det mer status att få en flicka?

Jag har aldrig stött på fenomenet irl, men här på F.L ser man ju ofta förtvivlade gravida som väntar pojkar. Och jag fattar absolut ingenting! Om folk bara kunde inse att ett levande barn är det enda viktiga. När man som jag kämpat massor med år för att få barn och haft upprepade missfall blir kön så ovidkommande som det öht kan vara. Visserligen trodde jag att barn nr 2 var en tjej, men jag gick aldrig runt och önskade det. Känslan var fel helt enkelt. När han mirakulöst överlevde förlossningen och jag först fick veta att barnet öht levde var det det enda viktiga. Sen blev jag lite förvånad att det var en pojke (igen), men sen tänkte jag inte mer på det. Nu vet jag inte ens hur det skulle kännas att ha flickor eller en av varje för mina pojkar är så självklara. Glad  Lite komiskt är det att av 9 barnbarn till svärmor är 6 pojkar. Och fler blir det inte.

• Anonym (Pojkmamma)
    Anonym (Anna) skrev 2020-07-31 13:10:43 följande:
    Fast hur vet du att alla dessa trådar är seriösa, eller ens någon av dom? Jag har varit med om att någon spammade forumet med sådana trådar för några år sedan och det var uppenbart att trådarna inte var seriösa utan bara ett sätt att skapa konflikter på forumet.
    Nej, det går ju aldrig veta om en enda tråd är seriös. Men om folk stött på det irl och man läst mängder med trådar här genom åren så kan man ju anta att åtminstone flera av dom är sanna. Du tror inte på fenomenet att kvinnor inte vill ha pojkar- fine. Jag tror absolut att det finns såna. Likaväl som det finns kvinnor som vill ha barn med lägre vikt, ett visst utseende, tvillingar eller vad som. Det finns folk till allt nämligen.
Svar på tråden Varför är det mer status att få en flicka?