Inlägg från: BeautifulLiz |Visa alla inlägg
  • BeautifulLiz

Varför är det mer status att få en flicka?

Förvånar mig att nästan alla är anonyma när de svarar.

Nåja, jag har två söner som är de mest fantastiska människor jag vet. Min ena son har också två söner, mina älskade barnbarn.

När jag var gravid, så hör och häpna, önskade jag innerst inne att få pojkar. Fråga mig inte varför, det var bara så jag kände. Och så blev det.

• BeautifulLiz
    Anonym (Zoe) skrev 2020-07-31 00:21:26 följande:
    Härligt att du har två fina söner! Jag tycker självklart att man kan få önska sig en pojke el flicka och du hade tur då som fick det du önskade dig. Jag är mest besviken över hur andra människor har lyckats ta min lycka över att vänta barn till något annat...har redan fått höra ?ni får skaffa ett tredje barn sen så ni får en flicka?....har aldrig hört att mammor med två flickor fått såna kommentarer att hetsa för att få en son....
    Ja, jag är lyckligt lottad. Hade varit lika lycklig om det blivit flickor skulle jag tippa. Men nu fick jag ju mina pojkar.

Ingen har någonsin kläckt ur sig något så dumt till mig, inte heller har jag sagt något så plumt. Någonsin.

Mina två närmaste väninnor fick varsina döttrar. Jag gratulerade dem, precis om de gratulerade mig.

Strunta i dem, eller vet du vad? Be dem att knipa käft. Det kanske är mer effektivt.
  • BeautifulLiz
    Anonym (Triss i söner) skrev 2020-07-31 07:09:09 följande:

Jag har tre pojkar och älskar att ha tre pojkar!

När vi väntade den första ville jag ha en pojke, även om jag SÅ KLART skulle bli överlycklig för en flicka också!

När vi väntade tvåan ville jag också ha en pojke. Tänkte att det var fint med två brorsor i nära ålder.

När vi väntade trean hade jag nog hoppats på en flicka, men blev superglad för den pojke som kom!

(Men VISST märkte jag andra folks besvikelse! Kanske inte över EN pojke. Men över TRE pojkar/barn av samma kön...)

Det ÄR jätteroligt med tre grabbar! Fullt ös! Underbart!!

Får dock ofta frågan om jag inte saknar en flicka.

Och om vi inte ska försöka ?en gång till?. Som om vår trea var ett ?misslyckat försök?! ???? Verkligen inte!!!!

Tre killar is the thing!

Det ända jag ibland kan undra är om man inte oftare kommer närmare sina döttrars barn? Jag har fått för mig att mormor:ar oftare har en närmare relation till sina barnbarn än farmor:ar. Eller vad tror ni?

Men får vi barnbarn en dag så hoppas jag verkligen att vi kan och får bygga en go relation med barnbarnen!!! Våra söners barn!!!! ??

Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag (farmor) träffar mina barnbarn oftare än deras mormor gör. 
    Numera är mormor i riskgrupp (70+) och hjärtsjuk och jag är frisk som en nötkärna och inte ens 60.

Mitt äldsta barnbarn hoppar jämfota av glädje varje gång jag kommer dit. Den yngre förstår inte riktigt ännu vem jag är, men han kommer tultande när jag kommer ändå.

Nu har jag också en jättebra relation med min sonhustru, och det hjälper naturligtvis till. 
Svar på tråden Varför är det mer status att få en flicka?