Inlägg från: Anonym (en kille) |Visa alla inlägg
  • Anonym (en kille)

Bör horeri vara olagligt?

1800-talet ringde, de vill ha tillbaka sitt redan då arkaiska ord.

Nej, prostitution ska inte vara olagligt, varken för säljaren eller för köparen. Trafficking ska vara olagligt. Våldtäkt ska vara olagligt, Ekonomiskt utnyttjande/koppleri ska vara olagligt. Inte prostitution.

• Anonym (en kille)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2020-07-23 09:39:39 följande:
    Ska man tro inlägg från andra trådar så är det folk som tänker som du och jag som är idioter och att de flesta tjejer som säljer sex gör det gladeligen. Minns särskilt diskussionen kring Paolo där diverse sexsäljande tjejer ville slå hål på myten om den "olyckliga horan". I call bullshit, jag tror som du att de flesta i prostitution gör det mot sin vilja.
    Idioter, nej. Tendens till tunnelseende, ja.
  • Anonym (en kille)
    Torvald3 skrev 2020-07-23 09:47:00 följande:
    Sluta göra kvinnor som vill tjäna snabba pengar på sina kroppar till offer. Människohandel är en sak, som utnyttjas till allt från horeri till tiggeri, men själva handlingen i sig, att sälja sex, är kvinnans val. Hon är inget offer.

OK, men då vill du legalisera både köp och försäljning av sex då, om vi bortser från människohandeln?
    Det är lika idiotiskt att var onyanserat åt båda håller. Självklart finns det kvinnor, och pojkar för den delen, som är offer för sexhandel. Gör dig inte dum.
  • Anonym (en kille)
    Anonym (Oink) skrev 2020-07-23 10:00:05 följande:
    Nej inte alla är från Östeuropa. En del är från Afrika och en del från Sydamerika och Asien. Och en hel del är från Sverige. Men bara för att de är från Sverige så betyder det inte att de valt prostitution för att det är så himla lättförtjänta pengar och för att de mår så himla bra i sig själv. Den delen du beskriver är en försvinnande liten del av alla prostituerade.
    Inte försvinnande liten. 1/5 till 1/4 i senaste svenska rapporten om jag minns rätt.
  • Anonym (en kille)
    Anonym (...) skrev 2020-07-23 22:20:38 följande:
    De flesta män som säljer, säljer till andra män.
    Min erfarenhet säger mer att män säljer till både män och kvinnor, men det är fler män som köper än kvinnor även om det inte är en obetydlig mängd kvinnor heller.

Färre kvinnor som köper i Sverige än i UK, men fortfarande en del. Men det är bara min snart 15-åriga erfarenhet av att sälja sex och den erfareheten är väl obetydlig, kanske.

Att ingen är intresserad av männens vilkor i sexbranchen står däremot klart som en soluppgång.
Svar på tråden Bör horeri vara olagligt?