Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Bör horeri vara olagligt?

Handlar om att säljarna (oftast) är offer men köparna är det inte. DET är det orättvisa här.

De som vill sälja frivilligt borde få göra det via nån typ av organisation som kollat deras ekonomi (för att se att de inte är utsatta) och psykiska hälsa. På så sätt blir det även tryggare för dem, och de kan betala skatt.

Att sälja sex är inte värre än andra jobb, vi horar varje dag allihop. Men det ska givetvis vara helt frivilligt.

• Anonym (K)
    Anonym (Inte sexistiskt) skrev 2020-07-23 09:21:33 följande:

Det är inte sexistiskt. Det är olagligt för kvinnor att också köpa sex.

Helt rätt. Lagen gäller och är lika för båda kön, ingen diskrimineras där.
  • Anonym (K)
    Torvald3 skrev 2020-07-23 09:47:00 följande:

Sluta göra kvinnor som vill tjäna snabba pengar på sina kroppar till offer. Människohandel är en sak, som utnyttjas till allt från horeri till tiggeri, men själva handlingen i sig, att sälja sex, är kvinnans val. Hon är inget offer.

OK, men då vill du legalisera både köp och försäljning av sex då, om vi bortser från människohandeln?

Man har alltid ett val. Hon kan absolut välja att låta barnen svälta ihjäl, eller hamna på gatan och råka illa ut. Det är väl the lesser of two evils. Sen finns det många som är kidnappade och tvingas, ja.

Ja, jag vill legalisera köp av sexuella tjänster och därför ha en kontroll på de som säljer. Jag anser inte att ensamstående trebarnsmammor som nätt och jämnt klarar sig på sjukpenningen ska få tillstånd att sälja. På så vis kan vi vara ganska säkra på att den vi köper tjänsten av gör det frivilligt. Däremot har jag VÄLDIGT svårt att förstå varför man betalar för sex.
  • Anonym (K)
    Torvald3 skrev 2020-07-23 10:49:23 följande:

Det är ingen som tvingar dessa kvinnor att sälja sina kroppar. De gör det självmant för att de kan tjäna väldigt mycket pengar på väldigt kort tid.

De säljer inte sina kroppar, de hyr ut dem.
  • Anonym (K)
    Maria0598 skrev 2020-07-23 13:46:06 följande:

Jag besökte en bordell en gång då jag voluntärjobbade med röda korset, och då fick iaf jag uppfattningen om att kvinnorna INTE var offer. Man märker om de är där av egen fri vilja eller om de är tvingade ekonomiskt. Flera jag pratade med gillade verkligen vad de gjorde.

Jag tycker både köp och sälj ska vara lagligt, det går bara under jord annars.

Vilket land? Hur var det sociala skyddsnätet?
  • Anonym (K)
    Maria0598 skrev 2020-07-23 14:08:03 följande:

Nederländerna. Bra socialt skyddsnät överlag.

Vad gör man för typ av volontärjobb där?
  • Anonym (K)
    Maria0598 skrev 2020-07-23 15:58:57 följande:

Vår grupp hjälpte missbrukare (knark), men ibland överlappar droger och prostitution varandra, så vi var inne på en bordell i Amsterdam för att vi själva skulle få se hur det var.

Okej, förstår.

Du kanske ska besöka en bordell i ett u-land och se hur de mår där?
  • Anonym (K)
    Anonym (A) skrev 2020-07-23 21:20:10 följande:

Fast det ses fortfarande mellan fingrarna på kvinnor som köper. 

Man ser killen som någon som får skylla sig själv även fast det finns olyckliga killar som säljer. Kvinnan ses som någon som hjälper killen med pengar. 

Det finns inte många som skulle våga ta fast en kvinnlig sexköpare. Med andra ord lagen skriven men den hjälper inte männen som behöver.

Vilka "man"?
Svar på tråden Bör horeri vara olagligt?