• Anonym (målgång)

Vem skriver först?

Ni har spanat in varann på dejtsajten.
    Ni har båda foto.
    Hon har ingen pres. Det har du.

Vem ska skriva?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem skriver först?
  • Anonym (njet)
    Anonym (målgång) skrev 2020-07-19 08:45:00 följande:

Ni har spanat in varann på dejtsajten.
    Ni har båda foto.
    Hon har ingen pres. Det har du.

Vem ska skriva?

Personer med ingen presentation alls skriver jag inte till. Maken till oengagemang 
  • Fjäril kär

Personer utan presentation är ointressant så det är ingen jag skriver till överhuvudtaget. End of story.

• Anonym (S)

Den som tycker att den andra verkar vara intressant.

• Anonym (Magister)

Hur kan man veta att man spanat in varandra om ingen ännu tagit kontakt?

• Anonym (målgång)
    Anonym (Magister) skrev 2020-07-19 09:10:38 följande:

Hur kan man veta att man spanat in varandra om ingen ännu tagit kontakt?

Man ser när nån varit inne på ens profil.
    Hon var inne på min igen nu, men hon tror att jag ska skriva för att hon är snygg.
    För snygg, det är hon.
  • Anonym (S)
    Anonym (målgång) skrev 2020-07-19 09:41:35 följande:

Hon var inne på min igen nu, men hon tror att jag ska skriva för att hon är snygg.

För snygg, det är hon.

Vad intressant, så det tolkas som att spana in? Jag fick en gång ett meddelande från en kille vars sida jag kollat på (och alltså inte skrivit till eller flirtat med). Han skrev baraför att informera om attjag inte var intressant, vilket jag tyckte var jättemärkligt

Jag gick ju in på alla profiler om de passade in på åldrar och bostadsort för att läsa om dem. Vissa gick jag ju in på flera gånger för att jag helt enkelt glömt bort att jag varit inne förut. Det tolkas alltså som att jag spanade in alla dessa?

Men aldeles oavsett detta är det väl rimligt att dukontaktar en person på en dejtingsida som du finner intressant om du passar in på hennes preferenser.
  • Anonym (målgång)
    Anonym (S) skrev 2020-07-19 09:49:57 följande:
    Vad intressant, så det tolkas som att spana in? Jag fick en gång ett meddelande från en kille vars sida jag kollat på (och alltså inte skrivit till eller flirtat med). Han skrev baraför att informera om attjag inte var intressant, vilket jag tyckte var jättemärkligt

Jag gick ju in på alla profiler om de passade in på åldrar och bostadsort för att läsa om dem. Vissa gick jag ju in på flera gånger för att jag helt enkelt glömt bort att jag varit inne förut. Det tolkas alltså som att jag spanade in alla dessa?

Men aldeles oavsett detta är det väl rimligt att dukontaktar en person på en dejtingsida som du finner intressant om du passar in på hennes preferenser.
    Jag råkade använda ordet spana. Jag ber om ursäkt.

Ja, det var märkligt att han skrev så.
  • Anonym (Magister)
    Anonym (målgång) skrev 2020-07-19 09:41:35 följande:

För snygg, det är hon.

Hur vet du vad hon tror och tycker? Verkar väldigt förmätet och tro att hon förväntar sig att du ska skriva. Så snygg är du förmodligen inte.
  • Anonym (målgång)
    Anonym (Magister) skrev 2020-07-19 09:53:23 följande:
    Hur vet du vad hon tror och tycker? Verkar väldigt förmätet och tro att hon förväntar sig att du ska skriva. Så snygg är du förmodligen inte.
    Kvinnor förväntar sig det, särskilt om de är snygga.
    Nej, jag är rätt så ful. Både fula och snygga män skriver till henne.
  • Anonym (Magister)
    Anonym (målgång) skrev 2020-07-19 09:57:25 följande:

Kvinnor förväntar sig det, särskilt om de är snygga.

Nej, jag är rätt så ful. Både fula och snygga män skriver till henne.

Kvinnor förväntar sig ingenting. Det är år 2020 nu och inte 1800-talet.

Den kvinna som tycker att en man är intressant så skriver hon på eget initiativ.

Får du dåligt med respons har du antingen dålig profiltext eller så är du ointressant. Jag har ägnat många timmar på dejtingsajter för att förklara för gnälliga män varför de inte får svar. Det skulle jag kunna skriva en hel avhandling om...
Svar på tråden Vem skriver först?