Nina05 skrev 2020-07-05 21:29:32 följande:
Bilen funkar inte heller tyvärr. Jag känner igen det där med höjda ögonbryn. En del säger till mig att jag måste vänja bebis vid ljud men jag ser inte riktigt det som ett vinnande koncept. Rätt eller fel, jag vet inte men jag som själv är ljuskänslig har tydligen varit det sen bebis trots att min mamma försökte vänja mig. Så kanske har vår bebis ärvt ljuskänsligheten.
Jag ska kolla upp det om plusbarn :)
Tack för alla dina råd och tips och din förståelse framförallt :)
Vi var noga med att inte vara tysta med vår dotter i början. De första tvp månaderna sov hon genom alla ljud. Sedan förändrades detta så jag är övertygad om att det inte alltid har med vana att göra. Får höra detsamma. Att man måste vänja dem. Men som sagt så gjorde vi ju faktiskt det.
Så ignorera bara alla som ifrågasätter och anser att barn skall vänjas. Det går inte med alla barn helt enkelt.
Herregud som vi kämpat med att få dottern att sova längre än till 04. Vi väntade förväntansfullt på sommartiden. Trots EXAKT samma rutiner som tidigare så ställde dottern om sig och fortsatte vakna klockan 04 (så 03 enligt vintertid). Snacka om besvikelse. Vi undrar fortfarande vem som skvallrade för henne om att klockan ställdes om....
Nej men vi har verkligen testat ALLT och inget fungerade. Sedan helt plötsligt så fungerade det att hålla henne vaken längre för att sova längre på morgonen. Något vi redan testat utan effekt.
Så min slutsats är att dottern helt enkelt inte gick att ställa om innan.
Värt att ha i åtanke när man är desperat och testat allt, att några månader senare kanske något av allt detta faktiskt helt plötsligt fungerar