Nina05 skrev 2020-07-04 19:08:37 följande:
Pappan tar rapning, blöjbyten, bad, leker osv när han är ledig och bebis "tillåter". Som andra skrivit så är barn olika. Vårt har velat vara nära konstant och har knappt gått att lägga ner. Det är jag som gällt mycket sista månaden och pappa duger bara när bebis är pigg, främst på fm. Vi gör vad vi kan för att stärka relationen mellan pappa och bebis men det tar tid. Då även pappan jobbar oregelbundet så är det många gånger svårt att få till det i det du kallar vardag.
Vill bara säga att du har en till här med bebis som inte gått att sätta ifrån sig på golvet. Löste sig ett tag efter att hon lärde sig gå. Men är fortfarnde väldigt uppmärksamhetskrävande.
Jag hoppas du inte tar åt dig av dem som lite bryskt uttrycker sig så att man kanske kännar sig beskylld som förälder för att ha orakat problemet själv. Det är ju skitjobbigt att inte kunna lägga ner barnet för en sekund.
Jag fick mitt utrymme på öppna förskolan. Enda stället barnet var nöjd utan konstant underhållning. Inte så lätt nu för dig i Coronatider. Om du nu ens tycker att det är jobbigt, det ska jag ju inte förutsätta eftersom du inte skrivit att det skulle vara så.
Om du eller ni upplever närhetsbehovet som jobbigt så vill jag tipsa dig om att läsa om plusbarn. Nu tror vi inte att vårat barn klassas som det. Men oavsett så kan det vara skönt att läsa om andra med liknande och kanske större problem.