Bebis vägrar amma
Tack för ditt svar!! ???? Sonen vägrar bröstet. Jag försöker flera gånger om dagen men han blir som en ostbåge. Spänner sig, skriker, kastar med huvudet och vägrar äta. Han skriker tills han inte får luft. Så fort han får flaskan i munnen suger han men har upptäckt att han säger dåligt där också. Han öppnar inte munnen och han tar dåliga tag. En matning med 120 ml kan ta 40 min och då rinner det i mungipan på honom. När han var nyfödd och åt smaskade han faktiskt rätt mkt men inte senaste månaden. Jag har tagit upp det här med tungbandet med bvc men ingen har kollat det.
Det är otroligt stressande att han inte vill amma. Någon gång senaste veckan har det fungerat om han fått ersättning först och inte är vrålhungrig när jag erbjuder bröster. Då har han sugit ngn minut och sen slutat vägrat mer.. det är svårt att sitta en hel dag å bara försöka amma när han skriker sig blå samt 3 äldre syskon och 2 bonusar som behöver få sin tid. Hade så gärna vela amma denna sista gång men börjar accepetera att det nog inte blir så. Pumpar nu ut mjölk, ca 100-150 ml några gånger per dag som han får i flaska.
Jag valde bort amningen då sonen blåvägrade.