Anonym (X) skrev 2020-06-30 02:08:45 följande:
Ja jag blir lite avtänd att han bara förväntar sig de här sakerna. Känns tråkigt eftersom jag känner så mycket kärlek till honom annars.
Avtänd är ordet. Det är fruktansvärt osexigt med män som vill utnyttja sin nya kvinna till barnpassare och hushållerska utan att ens fråga först eller tacka efteråt. Kärlek är en handling, inte tomma ord. Han kan vara världens finaste kille men hans förväntningar på dig i den här situationen är orimliga. Det är som bäddat för katastrof, kan du se det? Ojämlikt mellan er och du kommer att vara beroende av hans välvilja. Jag flyttade också in till min mans hus och han hade ett barn sedan tidigare och det var STORA problem med att det redan var deras ställe och jag hamnade i underläge från början. Jag hade inget att säga till om kändes det som, hans barn fick härja fritt och jag förväntades städa, laga mat och fixa med bonusbarnet och bara gilla läget. Sa jag ifrån så var jag Elaka styvmodern direkt. Innan så hade min kille sagt en massa fina ord om att det skulle vara vårt hem och att vi skulle ha husregler osv, men när jag väl bodde där så fick jag höra att så här har vi alltid gjort, varför ska vi ändra på det? Det är svårt att komma som ny i en redan inkörd familj. Det är en knepig sits och det är lätt att tappa bort sig själv för att man vill väl och är kär osv! Nu har det gått några år och tack vare att jag har satt mer foten rejält och tagit många strider så har vi det bättre numera. Numera har vi det mer jämställt. Vi har även gemensamt barn. Men aldrig kommer jag att göra om samma misstag igen (att flytta in hos en man i hans hus med hans barn, inte heller jag hade någon bil vid den här tiden) och jag vill inte se dig göra samma misstag. Du har dessutom en dotter att ta hand om, tänk på att inte sätta dig själv i en högrisksituation när du har henne.