Hemma själv med sommarlovsledig bonus
Ärligt talat förstår jag mig inte på sådana här situationer.
Hur kan det bli som det har blivit?
Diskuterar ni inte sommarlovet med varandra?
Hur kan din sambo bestämma att barnet inte ska vara på fritids utan att diskutera det med dig?
Självklart är du med och bestämmer om han menar att du ska ta hand om barnet medans han jobbar.
Hade det gällt någon enstaka dag hade jag förstått om han bett dig om hjälp men han kan ju inte bestämma att du ska ta hand om barnet under en längre tid.
Hur länge gäller detta? ska han inte ha semester i sommar?
När kommer er bebis? han ska väl vara hemma då? om du är höggravid måste ju bebisen komma under sommaren.
Även om 10 åringen bor mest hos er ska väl mamman ha barnet en del av sommaren, hon har väl barnet någon del av sin semester?
Han har väl diskuterat fritidsveckor med mamman?
Har han sagt till mamman att barnet inte har fritids utan att det är du som tar hand om barnet och att han jobbar?
Hur stor del av sommaren gäller detta?
Är det flera veckor eller?
Det känns väldigt märkligt att ni inte har kommit överens om barnets tid hemma eller på fritids.
Frågade inte din sambo efter din åsikt och vad du ville? tog han bara dig för givet?
Sa du inte i från till honom?
Det bådar inte gott för framtiden, han kommer att köra över dig.
Han måste ju diskutera situationer med dig så att ni kan planera er tid.
Ni är en familj där ni tillsamman måste komma överens om saker, han kan inte själv bestämma.
Han är snart 2 barns pappa och kan inte lägga saker på dig utan fråga dig vad du anser.