Padirac skrev 2020-06-13 16:20:05 följande:
Det är inte så naturen är uttänkt? Vem skulle ha tänkt ut naturen menar du?
Människan är av naturen - om du tillåter det uttrycket - en sexuell varelse, en varelse känslor, kärlek, hat, våld, givmildhet, sympati, empati osv osv.. Då människan inte enbart av naturen är statiskt formad utan också formas av de sociala sammanhang vi finns i så kommer olika egenskaper och egenheter att förstärkas eller försvagas. Gener ärvs, genetiska uttryck förvärvas eller är ärvda och mentala föreställningar formas av sammanhang och bildning.
Att barn som blivit utsatta för övergrepp har en ökad risk att själva begå övergrepp, att barn som blivit slagna har en ökad risk att slå sina egna barn säger ingenting om att homo eller bisexualitet i sig skulle vara en störning.
Du får tycka att homosexualitet är en störning, men jag får också säga mot den uppfattningen.
Det mesta i naturen finns till av en anledning. För att allt är ett kretslopp som ska överleva. Anything goes hade motarbetat det.
Självklart är människan en sexuell varelse, det har jag inte sagt något emot. Våra gener har däremot knappt förändrats. Vad vi mår bra av ändras inte bara för att samhället gör det.
Barn som blir utsatta som barn(särskilt de som blur utsatta av samma kön) löper ökad risk att själva begå övergrep och att få en störd sexualitet på annat vis, som att bli homos.
Du får självklart tycka vad du vill, det har jag inget emot utan det välkomnar jag. Tyckande och fakta är däremot olika saker.